OOO

Selasa, Julai 14, 2009

Jemputan Kawin di Kota Tinggi

Hari Sabtu lepas adik beradik suami dah ramai berkumpul kat rumah kakak ipar di jay bee..penuh rumah kakak ipar akak..memang tak cukup tempat nak tidur....3 keluarga tumpang tidur kat rumah anak kakak ipar..nasib baiklah rumah anak dia kat area tu jugak.

Belah tengahari kami pergi ke rumah sepupu suami di Kota Tinggi Johor...kalau tidak mungkin kami tak datang...jauh kan..kakak ipar akak tak gi..sebab sibuk menguruskan hal perkawinan anak dia. Bila lalu kat jambatan menyeberangi sungai kota tinggi ni teringat peristiwa banjir besar yang melanda bandar ni.

Konvoi sebanyak 4 biji kereta....

Majlis di buat di dewan ni..

Suku sakat belah suami...yang lelaki tak nak ambil gambar..

Makan Nasi beraini dan pencuci mulut disediakan ais krim.

Pengantin yang tersenyum keriangan.

Biasanya orang potong kek..tapi kali ni pengantin potong pulut kuninglah pulak..

Balik semula ke jay bee...di sebelah malam ada majlis baca yasin/tahlil dan cukur jambul cucu kakak ipar...tapi tak sempat ambil gambar sebab akak kena bawak dulang yang berisi gunting dan alatan untuk potong jambul.

9 ulasan:

  1. kota Tinggi? huwaaa..acik pun tgh tunggu2 jemputan dari opismet org kota tinggi ni..ujung tawon kot. ke kota tinggi kita...pehtu musti singgah Air Itam kaaannzz...!
    nak beli nenas...buat jem bebanyak.

    BalasPadam
  2. lor tak tau akak nak g
    best kak g sana
    saya ada xtra 5 ticket lg waktu tuh

    BalasPadam
  3. akak ni mmg cuti cuti malaysia la..best best asyik jalan je..:D

    BalasPadam
  4. slm kak ina...lamanya tak singgah blog akak. sibuk anak tgh trial upsr.

    seronok tak jln2 kat jay bee n kota tinggi..??bila akak gi..?? lst sunday ke..?? saya ada kat KL pulak, kalau tak boleh gader2 ngan nekpp sekali. dia pun tgh sibuk kije kawin ni.

    BalasPadam
  5. amboi kak ina...jauhnye berjalan.. bila nak ajak kami mak ayam gegar umah kak ina ni. nak makan masakan kak ina yg sedap malatopppp tu.. ^_^

    BalasPadam
  6. salam lupekanje...tak singgah air hitam pun..gerak dari jaybee dah petang..tak ada singgah mana-manapun..cuma singgah kat air keroh aje..kerjar masa hari ahad tu pasal anak nak sekolah hari isnin.

    salam daydeck88...lain kali bagi tahu awal sktlah..syg dgn tiket extra tu..klu minggu lepas tu tak leh join kot sebab gi jay bee.

    salam nassir..nak buat camna..tiap-tiap minggu ada aje jemputan..nasib baik minggu ni dekat rumah aje..

    BalasPadam
  7. salam ain...akak pergi hari jumaat malam sabtu sampai hari ahad..alahai ruginya tak dpt jumpa kamu bila kamu turun ke kay ell..insyallah nanti kita dpt jumpa...masa tak cukuplah gi jay bee hari tu..byk btl urusan.

    salam mummyilla..klu kamu seorg bolehlah layan..klu reramai pengsanlah akak nanti..tak ada orang nak tolong...

    BalasPadam
  8. e eh, ais krim tu sedap. berkaler-kaler.

    BalasPadam
  9. salam geraugebang..memanglah sodap..menaikkan lemak badan adolah..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers