OOO

Jumaat, Ogos 07, 2009

Yeaaaa Akak Menang Cabutan Bertuah(Bukan Gores dan Menang Tau)

Macam biasalah kalau boring gi cari lagi pinggan mangkuk lama...kali ni habis akak redah semua kedai..tapi memang tak jumpa pun teko .... yang banyak teko kangkung....makin lama makin kecillah beg plastik ni...barang dah jarang ada...akak masuk nak dekat 7 kedai hari ni..ni aje yang dapat...balik terus ambil imran di gombak.

Bila dah ambil imran dari sekolah masa sampai kat greenwood singgah beli barang nak masak...ada posmen call tanya rumah kat mana? firdaus yang angkat....hp akak pulak tinggal dalam kereta. Ada barang yang nak di hantar.

Tenguk nama aje dah tahu hadiah sudah sampai....imran nak bukak ...akak kata biar mak bukak..mak punya...


Alhamdulliah dah sampai kiriman hadiah dari mummyseri http://mummyalyssa.blogspot.com/di sabah...akak masuk peraduan teka teki apa warna kain yang beliau beli...tak tahulah nak pakai bila......nak pakai raya kot seri..

Oleh sebab semua jawab tak betul...seri buat pulak cabutan bertuah...anak dara dia yang cabut...dah rezeki akaklah nampaknya...naiklah pulak nama.

Lawakan gelang ni...bolehlah melaram gi rumah orang kawin...pastu masa nak makan saje angkat lengan baju tinggi-tinggi ... biar semua orang nampak gelang kristal yang bersinar-sinar ni... (lorat sungguh akak ni)

Abaikanlah tangan yang dah nak berkedut...al maklumlah dah nak dekat menopuse (belum lagilah...)

Disertakan juga kueh kering dari sabah...tak tahulah pulak apa ke nama dia....terima kasih sekali lagi ye seri...kalau ada teka teki buatlah lagi...mana tahu ada rezeki lagi (issshhhh tamak sungguh...)

16 ulasan:

  1. tahniah kak ina..dpt adiah..cantik gelang tu kan....

    BalasPadam
  2. k ina,kuih tu namenye kuih cincin.mmg sedap kuih tu kak...dpt sebungkus je ke?klu banyak nak sepeket! heheee

    BalasPadam
  3. Waahh kak ina, x pasai2 dpat gelang cantik eh..pandai kak ina teka..ada ilmu nujum ke kak Ina? hehee...Lain kali kalau ada peraduan, panggil Ummi sekali eh..Aihh lepas ni, asyik pergi kenduri kawin je la dia...ahakss!!

    BalasPadam
  4. bestnyer dpt adiah..kuih cincin sdap!!!melaram habes laa k ina lps nih..hehehe tahniah..

    BalasPadam
  5. Cantiknye gelang tue.. gelang kristal sabah2 memang lawo2 kan kak...

    BalasPadam
  6. Wah kak ina, boleh la melaram gelang baru....gelang kristal lagi tu... bolela pakai utk raya nanti hehehe.. Tahniah kak.

    BalasPadam
  7. wah..tahniah kak.. memang cantik sgt gelang tu

    BalasPadam
  8. amboi cantik hadiahnye...tambah berseri2lah tangan kak ina....taniah ye!!!!

    BalasPadam
  9. Kak ina tahniah!Asyik dapat cabutan bertuahhhhh jer yerrr!!!!Jeles tau!hehehehe....

    Kuih tuh nama dia kuih cincin.Sedap kan? Pernah makan bbrp kali gak sbb adik dulu belajar kat U Sabah.Ada satu lagi kuih tradisional Sabah nama dier 'AMPLANG'...hehehehe

    BalasPadam
  10. Tahniah ye akak menang peraduan teka color kain tu hehehe..akak tanya kuih semperit tu ke untuk makan sendiri ke atau jualkan??suami nurul yang buat dan setiap hari raya kami jual..sebalang 50 bijik rm14.oo aje kak..klau nak rasa sample bg tahu nurul t nurul poskan hehehe..

    BalasPadam
  11. HAI AKAK
    nama kuih cincin
    kalu nak lagi
    hasni leh kirimkan kat akak
    raya nati hasni balik sabah
    hehe

    BalasPadam
  12. amboi akak seronoklah tu dpt gelang cantik...gelang raya ek...cantiklah...

    BalasPadam
  13. tahniah... itu namanya rezeki kan....

    BalasPadam
  14. tahniah!!
    syoknya dpt hadiah cantik sungguhh boleh buat show hari raya nie nanti

    BalasPadam
  15. amboi kak ina , dh dpt hadiah tuk raya yekk .. TAhniah kak

    BalasPadam
  16. samalah gelang kita kak ina. warna jek lain. hikhikhik... tp tgn ni kecit sgt nak muat gelang tu. last2 simpan jek lam laci. tunggu dah gemuk skit. hiks....

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers