OOO

Isnin, Oktober 12, 2009

Gantung Kuali/Periuk dan di terjah

Ashik terjah umah orang aje...akak pula kena terjah kali ni...kelam kabut di buatnya...fikir apa nak jamu orang nak datang umah...masa tu ...akak baru balik dari umah orang kawin....nanti tahu sapa yang datang umah ...bacalah sampai habis ye..


.Hari Sabtu memang gantung periuk......tengahari ada jemputan orang kawin  dan kenduri doa selamat...

anak pak mat yang jual mertabak kat depan masjid al syakirin batu 6 gombak...majlis buat kat dewan di gombak ..oleh sebab sampai awal sebab nak gi kenduri lagi satu...akak tak dapat lah ambil gambar pengantin...

Lauk kambing ni yang best.....manis...lepas makan kat sini...kami bergegas pulak gi ke rumah jiran di padang balang...

 buat majlis doa selamat sebab anak lelaki dia nak nikah minggu depan..hantaran dah siap sedia dah....akak tak boleh makan dah..dah kenyang ...tak nak kecilkan hati tuan rumah..akak makan buah, dadih dan minum air...

lepas tu balik umah.....tengah rilex..kak intan call bagi tau nak datang...ha kau...kelam kabut akak di buatnya...fikir apa nak masak...buat jer bihun bandung...guna pes segera ajer....rendam bihun..tapi entah kenapa bihun yang akak beli kali ni keras kematu walaupun dah rendam air suam...leceh betul...wah suami kak intan pakai baju raya siap bersampin...memang kelas gitu....nasib baiklah suami kak intan ni kaki borak...suami akak pun bukak ceritalah..kira boleh jadi gu .lah ni...


yang kelakarnya ...bihun tu akak tak letak dalam kuah bandung...akak suruh kak intan curah atas bihun...padan muka akak ...terkulat-kulat kak intan dan suami makan bihun keras..kesianlah...apa nak buat dah silap teknik...ingat nak masukkan bihun dalam kuah tu...tapi tak pandai nak agak..sebab kak intan bagi tau dah kenyang...sorrylah kak intan ye....tak lama kak intan balik..akak bersiap-siap nak gi ke sunway pulak..nak tahu gi sana kenapa..nanti akak cerita dalam N3 akan datang....


pinggan mangkuk ni ..kak intan bagi akak masa gi raya rumah dia bersama amy...terima kasih kak intan.sebab sudi nak bagi barang lama ni..bukan senang nak jaga...katanya peninggalan dari moyang dia...kira dah jadi harta pusaka dah ni...kena jaga baik-baik...

2 ulasan:

  1. waahhh akak sempat lagi masak menjamu org datang umah yer...

    http://kancilbiru.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. betullah kak, klu salah beli bihun, rendam 3 4 jam pun masih keras. sbb tu sy stick pd 1 brand je, bihun cap gajah yg kepala 3 tu. ntah apa nama dia ntah.hehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers