OOO

Ad

Rabu, Disember 23, 2009

Selamat Tinggal Langkawi

Akhirnya sampai masa nak balik ke Kuala Lumpur..takkan nak duduk rumah orang lelama....nanti orang tak suker...pagi tu suami akak sempat lagi gi ke Pekan Kuah sebab nak beli barang..kiranya last shopping..pergi naik motor ajer..
Akak tak ke mana-mana..tolong biras akak memasak...cadang nak naik feri ke Kuala Perlis dalam pukul 2.00 atau 3.00 petang...nasib tak baik tiket masa tu dah habis...yang ada pukul 5.00 petang..
Bergaya sebagai tukang masak di warung...acah ajer tu..
dan tukang buat air...ada gaya tak?

makan tengahari..ikan tiga rasa, paprik sotong dan udang goreng sotong.  Lepas makan lepak kejap...dalam pukul 2.30 petang kami berangkat ke Jeti ...naik kereta kawan adik ipar..Jurulatih PLKN kat situ..
Lama jugak lepak kat Jety..akak sempat lagi round dan beli coklat.....kat airport coklat dan barangan dapur mahal sikit...lebih baik beli kat Pekan Kuah.
Orang lain beli berplastik-plastik..akak taklah borong banyak sangat...semua suami akak sumbat dalam beg....senang nak bawak ...
gambar dalam feri di jeti
Naik feri pukul 4.30 petang...tapi gerak pukul 5.15 petang..ramai sungguh orang hari ahad ni..kebanyakkannya rombongan...
 Sampai kat Jeti Kuala Perlis dah petang....tak lama  nak maghrib..cari masjid..
 pastu cari tempat nak isi perut.... memang banyak kedai makan kat sepanjang jalan nak ke highway..tapi kami pilih singgah makan kat sini.
 
 
Makan kat sini..ehmmmm boleh tahan....pastu singgah di Juru...singgah di Tapah dan akhirnya selamat sampai kat rumah pukul 2.00 pagi...Memang seronok percutian kali ni...tapi tak kan nak pergi setiap tahun...insyallah 3-4 tahun lagi kot.

8 ulasan:

  1. dah balik yer kak.. nanti leh g lg yeh! nampak sedap sume masakan tu & memg chef ape bile dah masak tu.. hik3x..

    BalasPadam
  2. yup kak
    langkawi aderlah best!!
    miahhahah..
    seronok tol time shopping kat kuah
    masa tu gi ikut berkursus keje n aqil dlm perut masa tu nak msuk 3 bulan..

    BalasPadam
  3. ikan 3 rasa tu npk mcm best jer kan
    bile lah den nak poie langkawi nie
    sobsobsob

    BalasPadam
  4. ramai gak ghupenye yg g Langkawi cuti sekolah ni ek? mmg ada gaya chef tu kak

    BalasPadam
  5. manisssssssss muka kak ina ni bila tersenyum. tu pes time tgk kak ina senyum rasanya. cantikkk akak aku ni rupanya, muahhhhhhhssss. errr piyok utk saya ada? kih kih kih

    BalasPadam
  6. tak sabar plak rasanya bila tgk kak ina gi langkawi. Saya bulan tiga tahun depan Insya'allah ke sana. Ada tak ek chalet yg agak2 murah, bleh muat 6 org. Ermm kena survey btol2.

    BalasPadam
  7. wahhhh..mesti percutiaan kali ini menyimpan seribu kenangan manis...memang tak merasalah nak bercuti lelama cam tu klu x de sedara kat sana...hihi

    BalasPadam
  8. salam Ena..memang dah lama balik pun...mcm chef...wah betul ker?kembang hati akak..


    salam sidratul muntaha..seronok shopping kat sana..sampai poket kempis.


    salam momguess..memang sedap ikan 3 rasa walaupun tak cukup lengkap bahan dia..lepas ni ajak pak tam gi kat sana.


    salam mummydasy..memang ramai orang terutama hari jumaat, sabtu dan ahad.


    salam abbot..manis???alahai terima kasihlah..memang kira budget betul-betul..kalau idak parah di buatnya..

    salam ima..klu tak ada saudara kat sana..taklah lama akak tinggal kat situ..paling lama pun ambil package 3 hari 2 malam..sayang nak buang duit..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers