OOO

Khamis, Januari 28, 2010

Jalan-jalan ke Kuala Selangor..jumpa binatang ni..saper tahu nama dia..

Ingat tak masa akak jumper LG kat umah dia dulu..dalam bulan Disember...sebenarnya akak bertolak pagi sebab nak gi jejalan dulu.....nak pergi ke Kuala Selangor.
mula-mula kami ke sini...Dah lama dah tak pergi tau.....dulu pernah datang ke sini ikut rombongan sekolah masa akak tingkatan 5...tahun 1981..dah berapa tahun ek.....sajer ajer nak mengenang kembali kisah lalu.
sekejap ajer kat dalam muzium ni..pastu ambil gambar kat luarlah pulak..Ira ni memang suker bergambar..ikut mak dierlah tu..masa akak pergi dulu...kitaroang boleh naik lagi keatas rumah api ni.
sekarang dah tutup/berkunci pagar dia.....tak tahulah sama ada di tutup terus ataupun masa akak datang ..tutup sekejap...
imran tak sukerlah pulak akak ambil gambar dia masa ni.....dia bad mood
bila kasi makan..dia turun..nak panggil aper ek...lontong, monyet, siamang atau ungka...akak tak tahulah apa nak panggil.
banyak sungguh binatang ni.....bau dia...hemmm tak mandi kan..tentulah bau dia busuk...puas akak tahan nafas tunggu camerawomen ambil gambar
imran berani camni ajer..bila binatang tu dekat ajer..dia lari..
ira lagi penakut..budak baju kuning ni selamba badak ajer..bila binatang ni naik atas badan dia..
kalau nak binatang ni datang dekat...beli ajer makanan RM1.00...

mesti dia ikut...kami semua tak beranilah..takutttt..
Posing lagi..ingat nak ke makam sultan selangor yang telah mangkat..tapi tutuplah pulak...
Kat perigi beracun..ada sejarah dia..saper nak tau cerita boleh datang ke sini...akak tak berapa ingatlah...kami pergi jugak ke Tempat Kelip-kelip kat Kampung Kuantan (kalau tak silaplah) .tapi bukak waktu malam ajer..tak kuasa nak tunggu malam..lepas tu tak tahu nak pergi mana?ingatkan nak cari kedai apeksss..tapi tak pandai nak cari..tentulah tak jumper...

Perut dah lapar..kami makan tengahari dulu sebelum ke rumah LG..seganlah nak makan rumah dia... ....Akak bawakan LG tart nanas gulung...tak lawakan...sebab second time buat....nak buat gulung menggulung kena pandai teknik dia..

Rasanya tak sanggup akak nak buat lagi tat gulung ni...baik akak terap ajer...harap LG puas hati yer...padahal LG lagi terror buat tart dari akak...tapi bila dia kata nak akak jugak buat....tak sampai hatilah pulak...akak buat jugak pagi tu....takut LG kempunanlah pulak nanti..lagi satu takut kalau LG mengandung baby dalam perut air liur meleleh...sorrylah LG ...akak gurau ajer..

12 ulasan:

  1. nama die...sorry la kak sains PMR B...

    BalasPadam
  2. waaa.. beraninya kak ina amik gambar dekat2 dgn monyet tu. mak ayah hanie pun rajin bawak cucu2 dia pi kuala selangor bagi monyet makan. siap bawak kacang buncis lagi. hehehe

    BalasPadam
  3. salam kak..
    ade lagi menatang ni?
    dari ayu kecik lagi mmg menatang ni dah ade.
    ade org pggil siamang tpi bpk ayu pggil lotong.
    sib baik dia tak usik2 akak tang tut tut.
    bpk dgn adik lelaki ayu dulu menatang ni suke pegang tut tut laki punyer.
    maybe tu yg betina kot?!!
    ekeekeeee..

    BalasPadam
  4. Salam Kak Ina,
    Kalau kak Ina perasan monyet2 yg ada kat bukit melawati tu kan kaw muzium tu dia tak masukkan. Macam ada keramat lak. Mula2 bila adik cakap sy tak caya tapi bila sy tengok sendiri baru sy percaya. Hairan jugak nape kaw muzium monyet tu tak ronda

    BalasPadam
  5. Kak Ina,
    Tart nenas tu sedap sgt sbb I tak dpt makan banyak.Kena terpaksa rela berkongsi dgn adik beradik n Abah I makan tart tu, sedih sedih..hehehehe...
    Semua kata sedap!!!!

    BalasPadam
  6. salam kak ina..
    mmg pnjg eko nyer ek?tak penah gak tgk dekat..
    tart tu ok je kite tgk kak.dari kite kalo buat yang gulung tu (tlg adik ipar) langsung ilang bunge nye.. :)

    BalasPadam
  7. kak inakl..tengok gambar kuala selangor..rindu..lama saya disana..lapan belas tahun..

    BalasPadam
  8. salam....best la lej jalan2...
    tah menatang apa tah depa panggil

    BalasPadam
  9. salam mr bean..okerlah result cam tu ..kira pandailah jugak...akak?????
    lagi teruk kot..

    salam h4ni3...takut jugak..tapi nak bergambar punyer pasal..buat-buatlah berani....imran pun sibuk nak beli sayur kat situ nak bagi makan binatang ni..tapi akak tak kasi..takut nanti binatang tu gigit dia.



    salam sidratul muntana..oh yer ker...nasib baiklah dia tak usik akak, imran, firdaus dan ira punyer..kalau idak mesti kita orang cabut lari.



    salam Aidah...memang hairan kan..mungkin ada misteri di sebaliknya.


    salam LG...wah kembang rasa hati..lain kali nak makan puas..kamu kena buat sendiri kot..



    salam mummyseri...iyer ker..cantik ker..tak percayalah..akak tenguk macam tak sudah ajer.


    salam Erna..ooo memang lahir dan dibesarkan kat situ ataupun ikut family..tentu banyak kenangan kan..


    salam Watie..memang panjang giler ekor dia...pastu busuk tak mandi..uweekkk nak muntah dibuatnya..


    salam Alimaz..nanti kena search lah..nak tahu apa nama binatang ni.

    BalasPadam
  10. Nama melayu:Lotong
    Nama melayu lain :Sang Hanuman Kelabu
    Nama saintifik :Silvery Langur
    Family of Leaf Monkey
    Ada versi putih terutamanya di India
    Nama yang tek kena mengena: Selangor, jangan ada yang biol mengaitkan binatang ini sebagai sebab negeri ini mendapat namanya.

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers