OOO

Isnin, Januari 04, 2010

Minachi sudah pulang

Saper lagi Yanalah...kan dia dari India...kenalah panggil Minachi....Alhamdulliah Yana selamat sampai kat KLIA lebih kurang 7.30 pagi...dari Bangalore pukul 12.30 tengahmalam .waktu indialah.....akak tak ambil kat saner...suruh dia naik ERL sampai kat KL Sentral..sebab nak uruskan pasal si imran.
 
Nasib baiklah bila  dah settle bayaran yuran dan beli buku Imran...Yana call ..bagitau dia baru  ajer naik ERL...tapi tak jalan lagi......nasib baiklah (berapa banyak nasib baik daaaa) jalan tak jem...pasal ibubapa banyak yang bercuti ...
Bila nak sampai kat KL Sentral...Yana call bagi tau..dia dah sampai kat situ. Angkut beg besar sebab masa balik nanti dia nak angkut barangan buatan Malaysia bebanyak..tak yah pos untuk 4- 5 bulan.
Terubat rindu di hati....nampak kurus sikit...
suruh dia tunjuk gigi dia..ha..ha...ha...dia dah pasang pendakap gigi..murah kat sana...tak sampai pun RM300.00...tanya dengan dia boleh tak tunjuk dalam blog..dia kata...Yana tak kisahhhhhh..
Nak makan aper???? 
Nak makan nasi lemak yang paling sedap....
 agaknya macamtu lah kan bila member-member yang duduk kat luar negara..bila sampai  ajer kat sini...semua nak makan makanan malaysia yang paling sedap.
 Akak bawak ke sini...sebab satu jalan..nak balik ke rumah..lagipun tempat ni memang fofolur kat Kuala Lumpur..
 Yana nak makan nasi lemak lauk kerang...tapi tak adalah pulak..ambil sambal sotong ajer...
akak pulak ambil paru goreng dan sambal sotong jugak. semua kena RM9.20 sen..bila dah habis makan Yana kata...
ala dah kurang kicklah rasa nasi lemak Tanglin ni..pastu mahal pulak...
mana ada makanan yang murah sekarang ni???tak apa..nanti kita cari nasi lemak yang sedap lagi ek!!!!banyak masa lagi..
dulu  masa akak kerja kat Kementerian Kesihatan Jalan Cenderasari...nasi lemak tanglin ni  memang kaw habis...sekarang ni mungkin anak dia yang masak kotttt....tu sebab kurang kickkkkk......

18 ulasan:

  1. Selamat pulang ke tanah air Yana.
    biasa la kak kalau dah hari2 makan kari, makanan kat Mesia nih dah tak ada yang kick la
    ahahahhahahahahaahha

    BalasPadam
  2. Nasi lemak Tanglin nie mmg dah tak sedap mcm dulu, ada satu nasi lemak kat kg bharu depan dbkl tu mmg sedap....

    BalasPadam
  3. Welcome back Yana..mesti Kak Ina happy giler...Watie kat sini tumpang gembira...tahu rasanya bila dah nampak anak kita depan mata...Syukur tak terhingga...Enjoy the stay ya!!

    BalasPadam
  4. nasik lemak susah nak dapat yang sedap sekarang.... kena masak sedirik gamaknye

    yatie, sawanila.com

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Yana,selamat bercuti!

    Pendakap tu kat sini anak saya buat RM 3,900!!

    Nasi Tanglin tu sekarang memang kureng...

    Ina duduk kat mana!

    BalasPadam
  7. kak yana balik berapa lama??

    BalasPadam
  8. slamat pulang ke msia...ade bawak ole2 x?? muruku ke, rempah ratus ke..hihih...

    BalasPadam
  9. salam kak ina.... betul tu... sampai2 jek kat tanah air.... mesti nk pekena makanan kegemaran yg dah lama terbayang2 kt depan mata.... huhuhu

    BalasPadam
  10. Nasi Lemak Tang Lin mmg sedap! Dulu masa kecil2 teringat my parent slalu bwk makn kat situ kalp p spital kat situ.. :D

    Slm perkenalan Yana.. :)

    BalasPadam
  11. kak ina.. kite baru je tgk kat tv psl nasi lemak tang lin ni..
    ni tgk akak mkn lak..yg kat tv ckp mmg sedap n fofular la..

    BalasPadam
  12. selamat pulang yana....
    pendakap tu mmbuatkan yana kelihatan "comel"...

    BalasPadam
  13. saya insyaallah next year pulak kak ina
    this year cewek saya punya kakak jalan dulu lepas dia abis baru saya pulak - insyaallah kalau tak ada aral melintang kak
    doa doakan jer la yer.....

    BalasPadam
  14. salam daydeck..betul gamaknya..entahlah..janji tertunailah hasrat dihati nak makan apa yang di idamkan..

    salam liza...yer ker..nanti akak cuba cari ek?


    salam watie..saper yang jadi ibu..mesti tau macammna rindunya bila anak duduk berjauhan..dahlah tempat tu...faham ajerlah..



    salam yatie..memang betul..nak cari yang betul-betul cedap payahlah skrg ni..masak sendiri jugak yang cedap.


    salam mamaju...ina tinggal sempadan sentul/gombak..
    mak datuk..duit pendakap gigi tu boleh boli omas..

    BalasPadam
  15. salam daydeck..betul gamaknya..entahlah..janji tertunailah hasrat dihati nak makan apa yang di idamkan..

    salam liza...yer ker..nanti akak cuba cari ek?


    salam watie..saper yang jadi ibu..mesti tau macammna rindunya bila anak duduk berjauhan..dahlah tempat tu...faham ajerlah..



    salam yatie..memang betul..nak cari yang betul-betul cedap payahlah skrg ni..masak sendiri jugak yang cedap.


    salam mamaju...ina tinggal sempadan sentul/gombak..
    mak datuk..duit pendakap gigi tu boleh boli omas..

    BalasPadam
  16. salam nina..kak yana balik tak lama..adalah dalam 2 minggu..jadi lah..



    salam noorsha..adalah sikit ole-ole dari india..nanti akak show ek..


    salam amy..memang camtulah bila duduk luar negera...semua mengidam masa duduk jauh..bila balik semua nak di makan..




    salam my writtens toughts..tak sesedap dululah..salam perkenalan dari akak yer..


    salam mummyseri..memang fofolar kat kay ell ni..sebab tu orang ramai...nanti dtg ke kl lehlah akak belanja..


    salam perkenalan evil naqi..welcome to my blog..terima kasih ek..


    salam luperkanje..terima kasih...



    salam daydeck..akak doakan yer..nanti kalau makan nasi minyak akak nak duduk dgn pengantin tau..

    BalasPadam
  17. belajar medic ke anak akak nih???

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers