OOO

Jumaat, Januari 08, 2010

Salad Kentang Mayo


Resepi ni akak ambil dari rumah Aidah yang duduk kat Kuantan...Aidah pulak  ambik dari Buku Masakan Chef Sabri..memang sodap...suami akak pun suker...akak buat masa makan dengan ayam bakar mayonis..cuberlah yer..

Bahan-bahan

  • 600 gm ubi kentang (direbus dan buang kulit-akak potong dadu pastu baru rebus.
  • 1 sudu kecil  bawang  putih - dicincang halus
  • 1 sudu makan bawang besar - dicincang
  • 1 sdm daun pasli - dicincang-aidah bubuh pasli kering-akak pulak luper nak letak
  • 1 sudu makan daun bawang- dihiris
  • 3 keping daging lembu salai - dicincang : akak guna chicken salami
  • 1 sudu makan  pes biji sawi (mustard)
  • 3 sudu makan  mayonis
  • Garam dan gula secukup rasa
Cara-cara
1. Masukkan ubi kentang, bwg putih, bwg besar, daun pasli dan daun bwg ke dalam mangkuk.
2. Gaul sebati dan masukkan garam mayonis, mustard dan gula secukup rasa.
3. Hias dengan daging salai dan daun pasli.

4 ulasan:

  1. Salam kak Ina,
    Nampak sedap. tak penah makan salad kentang nih. jupe gu dia, ayam bakar....fuh, tak nampak nasi dah

    BalasPadam
  2. hehe...kak terus terang saya cakap masuk blog akak...rase lapa...

    BalasPadam
  3. salam indahhouse..memang sedap tau..rugi kalau tak cuber..


    salam BeaN...yer ker..suruh ajer wife tercinta buatkan..kan dah ada resepi..


    salam Mama Fami..dapat semangkuk?kalau nak sedulang pun boleh akak bagi..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers