OOO

Selasa, Februari 23, 2010

Allahyarham Sudirman Dalam Kenangan

 Saper yang tak kenal allahyarham Sudirman???
Mungkin generasi baru kurang mengenali beliau...
Tapi sesiapa yang sebaya dengan akak mungkin meminati beliau. Akak salah seorang peminat beliau.
Beliau seorang penyanyi, peguam, pelakon. penulis dan businessman..bukan koman-koman punyer penyanyi...akak memang salute dengan beliau ni... 
Lagu  fofolur yang akak suker..."Merisik Khabar", "Milik Siapakah Gadis Ini" dan "Salam Terakhir
kenangan suami akak bersama beliau...tahun 80..an..kecik molek  orangnya, peramah sungguh..muker Russhdi ada iras-iras suami akak....betul tak???
masa tu suami akak kerja di Jay Bee.....Sudirman menyanyi sempena majlis makan malam anjuran company hb akak...penari 2 orang  (memang seksi dan seksa tgk kan)ni sekarang ni kat mana agaknya??
 
Lirik lagu ni..memang boleh menginsafkan kita....bila dengar lagu ni...selalu air mata akak mengalir tanpa disedari...tersentuh dan sebak rasa di hati...
Membuatkan kita teringat dengan ibubapa kita sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.

Semalam 22hb. Febuari 2010 genaplah 18 tahun beliau telah meninggalkan kita....banyak juga yang menangisi pemergian beliau...
Macam tak percaya bila mendengar berita beliau telah pergi ....setelah menanggung derita selama 7 bulan ....
Al fatihah buat  beliau dan semuga rohnya di tempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman.

12 ulasan:

  1. i pun minat giler ngan sudir kak...igt lg..masa dia meninggal, i kt Japan..bila my sis call..kata sudir meninggal..nangis2 x cayer...mmber sumer dok heran..igt ada family yg meninggal...rupanyer sudir....rinduuuu sgt kan ngan arwah....

    BalasPadam
  2. Saya pun peminat Allahyarham Sudirman...saya pernah tengok konsertnya di Port Dickson masa umur saya 18 tahun pada tahun 1987..Dia memang best...

    BalasPadam
  3. salam. kak paling saya tak tahan bila akak tulih 'penari 2 org ni kat manalah skang yer..' LOL.
    al-fatihah utk arwah sudir- one my feveret singer dolu2 kak.

    BalasPadam
  4. salam kak ina..allahyarham ni mmg idola saya zaman student dulu..menangis saya masa arwah pergi dulu!! 2 hari lepas tgk show sudir kt tv2..waduh..syahdunye! pepun moga roh arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman..aminn!

    BalasPadam
  5. smpi skrg tiade ganti kak ina ..
    al fatihah .

    BalasPadam
  6. kakpah pun memang minat tul kat dia ni. alfatehah....

    BalasPadam
  7. Salam Kak Ina...........Al-Fatihah buat arwah. Lagu2 arwah kalau yg sentimental tu memang mendayu2 je, terutama lagu 'Merisik Khabar' dan 'Milik siapakah Gadis Ini' dan 'Salam Terakhir ' tu.

    BalasPadam
  8. Teringat dulu2 pernah minum air tin jenama Sudir. Memang antara penyanyi terhebat pernah dimiliki Malaysia.

    Lagu Milik Siapakah Gadis ini dicipta oleh MNasir khas utk ibu beliau. Tetapi gaya/cara/feeling mcm Lagu tu Ciptaan Arwah sendiri.

    BalasPadam
  9. Sudirman,one of my favourite...suka lagu aku penganggur dan milik siapakah gadis ini....hik3..teringat kisah lama..

    BalasPadam
  10. salam Jasmeen ..ooo pernah duduk kat Japan jugak ek..kira cam peminat fanatiklah kamu ni ..sampai menangis ek..


    salam D'ClassicShoppe ..akak memang tak pernah tenguk live..beruntunglah kamu camtu.


    salam eliza..nak gelak kenapa??sajer nak tahu mereka berdua ni kat mana..dan nak tenguk muka mereka skrg ni..

    salam Dr Ina..lagi fanatik betul kamu ni..sampai jadi idola..tapi beliau memang layak di jadikan idola..sebab berjaya dalam segala segi..cuma tak berjaya di alam rumah tangga.


    salam aus..al fatihah..


    salam ain..al fatihah dan semuga rohnya di tempatkan bersama orang-orang yang beriman.


    salam kak pah..ina memang minat..tapi taklah fanatik sangat pun..


    salam aidah..akak pun suker dengar lagu dia yang tu..


    salam alang..akak pun pernah minum air sudir tu..
    beliau pandai menjiwai setiap lagu yang di nyanyikan..tu sebab orang suker..

    Salam Eyriqazz ...teringat kenangan lama??? amboi mesti best kalau di bongkar balik kot.

    BalasPadam
  11. al-fatihah... mmg sedey biler ngenangkan kenangan2 arwah Sudir... dulu biler dpt minum air berkarbonat Sudi, mmg bangga sungguh... perisa dier pon sodap2

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers