OOO

Khamis, April 29, 2010

Ayam Panggang Blackpepper Bermadu

Miss nak tenguk jangan tidur lagi semalam..padahal tak tidur lagi..ashik borak dengan hb yang tenguk bola..nanti cari kat portal TV3lah..

Buat hari minggu lepas..resepi yang senang sesangat..jomlah try yer
Bahan-bahan
  • 1 ekor ayam
  • 4-5 sudu makan sos lada hitam life
  • 4 biji bawang putih
  • 2 inci halia
  • 2 sudu makan madu
  • 1 sudu makan lada hitam
  • sedikit garam
  • 1-2 sudu minyak zaitun/minyak masak

Cara
1. Basuh ayam yang di potong 2 dan kelar-kelar bahagian isi dan toskan.
2. Tumbuk bawang putih dan halia dan masukkan ke dalam mangkuk
bersama-sama sos lada hitam, madu, garam dan minyak zaitun.
3. Lumur ke semua bahagian ayam dan perap dalam peti sejuk selama 1-2 jam.
Lagi lama lagi sedap.
4. Panaskan oven 200-220 C ..dan bakar ayam selama 45-1 jam bergantung kepada besar ayam.Kalau rajin balik-balikkan yer. Akak suker bila dah masak ayam buka api atas ajer bagi gelap sikit ayam tu..sekejap ajer tau..kang rentung kan..


Untuk resepi nasi dan sup kat sini yer nasi ayam

9 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kak Ina

    nyam nyam
    kegemaran saya

    kalau ratah aje ayam tu sodap juge
    he he

    Wassalam

    BalasPadam
  2. nyam nyam sangt sedap.. terliuq tengok =)

    BalasPadam
  3. nasi ayammmm....yummy 2minggu sekali mesti saya msk nasi ayam...sonang

    BalasPadam
  4. Alamak ayam panggang!!! Terliurrrrr! Aduiii...love ni dahlah hantu ayam! kekeke! KakIna, mintak cikit! ;)

    psst...I've updated me new kitchen pics, akak tgk when free ye..:D

    BalasPadam
  5. yezza wajib try ne nanti!


    ~ bilet nak try piza gebu tuh tapi lupa bahan2 dia. hihi. nak kc senarai lah ne. huhu

    BalasPadam
  6. nampak menggiurkan la ayam tu!
    nyum2!

    BalasPadam
  7. ayam panggang tu sedaap tu..
    :)

    BalasPadam
  8. ermm kiter pung masak nasik ayammm ..tapi tak snap pictue...dah jenis jengjarang masak..rugii wooo

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers