OOO

Jumaat, April 23, 2010

Luper

Entah kenapa sekarang akak selalu lupa...
Mungkin dah tua ?   Fikiran rungsing?    
Ehmmm entahlah..


Kejadian pertama

Macam biasa setiap pagi rutin akak hantar Imran ke sekolah di Gombak.  Selalunya akak cuma bawa dompet ajer.  Handphone pun tak bawak.  Dalam perjalanan balik tekak teringin nak makan kueh..sebab sekarang ni kami cuma makan roti jagung ajer bila sarapan pagi..suami akak tak nak makan berat...kecuali hari sabtu dan ahad.

Dah pilih dah kueh-mueh ....adalah 3 jenis kot...tiba nak bayar..akak buka dompet..tenguk tak ada duit pun dalam dompet tu...aduhai harunya...terpaksa minta  maaf  dengan penjual tu...

kempunan nak makan kueh...pastu baru teringat..kenapa tak ambil dulu..besok baru bayar..bukan akak tak kenal penjual kueh tu...rupanya akak terlupa nak masukkan duit dalam dompet...sebab akak memang tak gemar nak bawak duit banyak-banyak dalam dompet tu...sebelum tu akak dah gunakan duit beli sayur dan ikan.

Tadi  lagi best...balik dari hantar imran sekolah akak letak dompet kat atas meja.  Lepas masak akak bergegas nak gi ke sekolah Ira nak ambil dia balik dari asrama..oleh sebab dah terlewat..kelam kabut bersiap pastu terus sambar beg tangan.  Tak check langsung.   Ingat nak singgah kat Pasar Borong Selayang nak  beli bawang dan ikan bilis. 

Bila sampai kat kedai runcit tu cari dompet ...(sebab akak takut nak bawak  beg tangan  dah..sejak kejadian nak kena ragut kat Kota Bharu tahun lepas)  .. bila geledah dalam beg tangan ..tak jumpa pun dompet....Laaaaa..akak tak bawak dompet  rupernya..tertinggal kat atas meja..nasib baiklah minyak cukup...pastu tak kena tahan dek JPJ ataupun polis..sebab tak bawak semua dokumen macam i/c dan lesen.

Sepanjang perjalanan dari Pasar Borong tu akak bawak kereta berhati-hati...takut terjadi kejadian tak di ingini..tapi nasib baik akak tak terlanggar motor yang orang india bawak..sesuka hati ajer dia masuk tak bagi signal..nasib baik masa tu akak bawak tak laju...kalau idak haru dibuatnya..Alhamdulliah lepas hantar kawan Ira balik kat Greenwood dan sampai kat rumah tak jadi apa-apa.

12 ulasan:

  1. Nampak gaya akak kena ikat dompet kat poket seluar. supaye tak terlupa lagi.. hikhik..

    :)

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Kak Ina

    kalau yakin
    simpan sepuluh dua dlm kereta

    Wassalam

    BalasPadam
  3. tak de pasal tua kak, liza nie pun kdg2 lupa gak

    BalasPadam
  4. ku pon selalu pelupa.. lupa kunci opis kat rumah.. smpi opis baru perasan..

    lagii haru.. wakakaka

    BalasPadam
  5. salam kakina...
    penyakit lupa ni ada pada semua org rasanya. saya pun kengkadang lupa bwk duit dlm dompet. bila cek, ada singgit jer. nasi baik lepas bayar parking 50sen...

    BalasPadam
  6. nasib baik tgok dulu sebelum membeli belah.. kalao dah sampai kaunter kan haru.. saya pernah begitu.. huhuhu

    BalasPadam
  7. kita adalah normal apabila kita mengalami masalah lupa..

    kerana nama kita juga manusia,

    NASIA..dlm arab =lupa..

    :)

    BalasPadam
  8. EHEHHE...bese ah tu..bkn nyanyuk ke apa...jd lesson for the other days supaya xlupa dompet lg dah...HEHEHEHE

    alhamdulillah xkena tahan ngn JPJ ke apa..klu xharu dibuatnya..hehehe

    BalasPadam
  9. k ina,

    sy pun sama.... nak kena cari gingko biloba ni....

    BalasPadam
  10. Salaam Kak Ina....

    Ala kak, kalau sekali dua terlupa tak apa kak... jangan asyik terlupa je. Kita pun macam akak. Ntah ntah, lagi teruk tau. Kita punya mind selalu drifting. Payah nak terima instruction. Orang habis cakap, kita pun terus lupa. Teruk kan....

    BalasPadam
  11. salam nemo..alamak sampai camtu sekali ker...sabar ajerlah..


    salam liza...ohhhh kamu pun sama ek..


    Mualaikumsalam Rozali...ohh camtu ker..insyallah nanti akak cuba buat..tapi hati tak yakinlah..

    salam Jard...la belum tua pun dah pelupa ek..

    salam Yuclka..betul tu..nasib baik tak kena tahan..kalau idak lagi payah....

    salam cikgu..laa akak tak pernah pulak jadi camtu kat supermarket..
    kalau idak lagi malu kot..

    salam izan..makan tu boleh kuatkan ingatan ker?tak pun makan kismis.

    salam mamafami...sama-samalah kita kot..dah masuk krs kan.


    salam tukang kata..betul tu..kalau robot luper camner ek.

    BalasPadam
  12. kak ina sejak bila nyanyuk nie..hihihi...tu tanda nak dapat menantu tuh kot??

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers