OOO

Selasa, Mei 11, 2010

Bestlah Melaka (Part 1)

Suami akak ada tournament kat Melaka..oleh sebab akak suka jejalan kat melaka..lagi pun memang ada keturunan Melaka..ala-ala baba peranakan...tak percaya ker???
akak pun merengek nak ikut jugak..mana boleh..dia nak gi dengan geng dia jer..
 
Aksi pemain tak pro..mewakili MDS
 
Akak tak main..sebab akak jarang pegang bola bowling ni.. cuma jadi pengulas dan pemerhati ajer..akak cuma gi tenguk masa hari Ahad..sebab suami tak suka kalau ada anak-anak..hilang tumpuan..katanya.....Imran kena paksa ambil gambar..apasal skrg ni dia dah tak suker bergambar..menciii betullah..
lagi aksi beliau..masuk single dan grouping..yang tak best kerna lawan dengan budak sukma..dah tentulah mereka jadi tumpuan sebab mereka main best..wakil negeri melaka..
Oleh sebab dah banyak tempat yang kami dah pergi...kali ni ajak Ira dan Im melawat ke Muzium di Melaka..kami masuk ke 3 buah muzium.
 rugi kalau tak ambil gambar dan masuk kat dalam Muzium Samudera ni..best jugaklah..akak suruh anak-anak baca dan  barulah mereka tau camner Melaka zaman dulu dan sejarah Melaka
Muzium ke 2..dengan patung Hang Tuah..muzium ni tak 
berapa best sangat...kat sebelah Muzium Samudera ajer
pastu ke Muzium TLDM tak jauh..dekat ajer..tiket cuma bayar RM3.00 untuk masuk ke 3 buah muzium..murah kan..
 Model TLDM
aksi kanak-kanak riang...sekarang ni 
kena layan mereka berdua ajerlah..
seronok juga ek masuk ke dalam Muzium TLDM ni..macam-macam ada..
macam-macam ragam..lepas tu jejalan kat  Medan Samudera..tempat jualan product dari Melaka...macam-macam ada..kami cuma beli key chain ajer..

ada sambungan lagi..Part 2

11 ulasan:

  1. kak ina - kalau ikutkan buku sejarah.. hang tuah tuh lebih tinggi lagi.. more than 6 feet tau. patung tuh macam pendek jer kan

    BalasPadam
  2. weee..melaka mmg best...akk try tak cari tempat makan yg besh2 kt melaka..? :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    OREO CHEESECAKE LEPER

    BalasPadam
  3. salam kakina. wah...jln2 kat melaka pulak ya! saya pun dh lama tak ke sana.

    BalasPadam
  4. Ina...walaupun anie dok Melaka...jarang dpt pi jenjalan kat sana...

    BalasPadam
  5. saya pun akan ke melaka hujung bulan ni.
    teman mak gi seminar.
    mana lagi tempat2 best ya akak??

    BalasPadam
  6. hehehe datang lagi.. kak ina gi melaka yer tue kampung angah tau...my village hehehe rindunyerrrr

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kak Ina

    bulan 12 tahun lepas
    saya pernah main boling kat MITC tu


    Wassalam

    BalasPadam
  8. wah bestnya dapat jalan jalan...dah lama cm tak ke melaka ni:)

    BalasPadam
  9. ina..melaka juga yang akak tuju kalau cuti2..tak tau la kenapa suka sangat jenjalan kesana

    BalasPadam
  10. kak, men bowlink yg dkt dgn mitc tu ke? ;)

    BalasPadam
  11. saya klu pergi melaka benda yang 1st dicari adalah otak2 dan asam pedas. klu rajin pergi makan yong taufu. nk g melawat,sume dah g coz sthn dok sana.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers