OOO

Khamis, Mei 13, 2010

Cepat di masak..sedap di makan..

Semalam waktu tengahari semua tak ada rumah..suami akak pula ada tournament bowling anjuran office dia..Russhdi pun tak makan tengahari..dah prepare dah nak masak apa..fikir punya fikir..ala masak maggi ajerlah..kang penat masak..tak habis pulak lauk.
Makanan tengahari akak
 
kali bukan maggi simple cam dalam video ek..ni siap bubuh ayam, bawang dan sayur kobis bersama telur.

Bila imran balik dia dah kenyang ...tak nak makan..lagi bagus...Tak lama Firdaus pulak balik..pun dah kenyang sebab member  belanja makan.  Russhdi pun sama..akak masak mee bandung.
Pukul 11.00 malam..suami akak balik...Ina laparlah...masak maggi..apasal tak makan..tak ada tempat nak makan....Maggi lagi..suami akak makan sambil tenguk badminton kat tv
oleh sebab tak masak...akak tunjuk 
ajerlah ikan sembilang salai ni..bakar dah lama dah..
 masak lomak cili apilah jawabnya ..
masa ni campur dengan jantung pisang
pastu bakar daging..buat stok..
sajer ajer bakar roti cam kat kopitiam tu
yang ni bakar minggu lepas
masak pulak dengan rebung

18 ulasan:

  1. maggi ni sekali sekala makan, sedap jugak..nak nak kalau tgh lapar...hehe

    BalasPadam
  2. mak aii .. sodap nye menu mu kak ..

    lamo daku x makan megi .. dok tibai nasikkkk jek .. mmg x leh idup ler daku kalau xdak nasik huhuhuhu .. rs idup x lengkap ..

    BalasPadam
  3. semilang salai sedapppp!! comel la kak ina cakap "dah siap!" hehehhe!! teringat kat ummi saya, semoga tak terlambat untuk ucap selamat hari ibu buat kak ina :)

    BalasPadam
  4. Hi Kaka Ina, I remember hearing this on TV long time ago in the '70s.
    Looks delicious that noodle, almost can get the smell here too.
    Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Kak Ina

    masa bujang ini lah makan asasi saya
    sekarang dah tak berupa minat lagi

    Wassalam

    BalasPadam
  6. blog akak ni selalu nurul terjah hahaha..kak sedaplah pulak tgk maggie tu huhuhu

    BalasPadam
  7. megi sedap dimakan..

    ikan sembilang salai tu gulai dengan bacang...pergh.. teliur dah..

    BalasPadam
  8. waaa, mee segera pun sedap ler kak. lepas tu layan plaks toast bread ngan daging salai, allllaammaakkkk!!!

    BalasPadam
  9. sedap dimakan cepat dimasak..

    BalasPadam
  10. aduiyaaii.. lapo lah kak.. megi memang senang di masak sedap di makan.. tapi kalau takde megi? hapa pun tak senang! hehe

    BalasPadam
  11. Huu..huu..tang meggie tu tak la teringin sangat..tapi memang tangkap leleh tgk ikan keli masak lemak cili api kak ina tu..Fuuhhhh!!!..godaan betul laa...heee

    BalasPadam
  12. saya kalau masak maggi takde sayur... cukuplah tak lengkap... :)

    Masak lemak cili padi itu mengeliurkan...

    BalasPadam
  13. subhanallah menggugat tul la kak ina ke nafsuan angah leh macam tue.. hehehe
    dah la ari nie angah pose... ermmm apa2 best2

    BalasPadam
  14. Ina...ikan keli salai tu mengiurkan...

    BalasPadam
  15. fuhh. kak ina, kene masak utk tali barut aku, tali barut akak lapar

    BalasPadam
  16. wah!!
    sodap..sodap tu!!
    suka sangat keli.

    BalasPadam
  17. sekali sekala mkn maggi memang sedap kak. kdg2 tak cukup sebungkus uuuu!!!

    BalasPadam
  18. baru lepas makan, tapi tibe2 rase lapar lagi. haha~

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers