OOO

Sabtu, Mei 01, 2010

Tumpah kuah ke nasi jugak (pepatah pepatih)

 Betul ker pepatah pepatih ni..dah luperlah..dah lama tak baca buku sekolah.

Russhdi suka menyanyi ...akak kata...tak payahlah Russhdi berangan nak jadi penyanyi..tak ada masa depan..masa fofolur ajer boleh kumpul duit..kalau dah tak fofolur macam si Mawi tu..tak pasal-pasal kena booo di AMPBH di Genting Highland dulu tu..dulu dialah yang di puja-puja...ada auralah..ada inilah..ada itulah..

Semenjak lepas kawin dengan Ikin tu langsung merudum...nasib baiklah dia beringat masa dia senang..kalau idak..masuklah suratkhabar minta derma masa sakit.  

Dahlah tak ada EPF...dah tua nanti susah...nak harapkan anak-anak ..ishhhh tau-tau ajerlah budak sekarang..walaupun gaji beribu duit tak cukup-cukup..

Dulu masa dinner kat hotel one utama juga...penyanyi Salamiah Hassan di undang sama menyanyi..alahai kesian tenguk ek..dah tua-tua pun kena menyanyi..
 Dia nyanyi karakoe kat majlis menghantar anak buah anak (perempuan) bertandang kat rumah pihak lelaki..dah lama dah..baru nak buat N3...tak payah yer Russhdi..
nyanyi suka-suka..gi belajar ..lagi baik.
 mula-mula Imran pegang bunga manggar..
pastu ayah dia pulak take  over
merasa makan kat meja pengantin
 Dia ada jugak mengikut  sedikit kot darah seni (chewah) dari akak..Dulu masa sekolah akak memang aktif menyanyi dan menari.
nyanyi nasyhid
berjoget lagu ketipang payung..masa sekolah rendah..
pakai baju line-line macam zebra
Ira pun ada menyanyi nashyid kat sekolah ugama
 dan mewakili sekolah ke pertandingan boria peringkat Wilayah Persekutuan selama 2 tahun berturut-turut
sekarang ni pun dia masih suka lagi menyanyi..
tapi menyanyi kat dalam bilik ajer kot..sama pula
ek kami berdua ni...menyanyi nasyhid dan menari boria.

9 ulasan:

  1. kuah boleh gak tumpah kat roti canai, sorry k ina, gurau jer

    BalasPadam
  2. hehe...tgok gambar2 nasyid tu teringat plak saya mase msuk pertandingan nasyid mase sklh rendah dulu...innocent je

    BalasPadam
  3. ina..anak mak..mana nak pegi lagi kan..tak apa ikut jejak..bukan nak jadi popularkan..kat sekolah je..

    BalasPadam
  4. perghhhh...kak ina menari boria dulu...malatop nyeeeeeee

    BalasPadam
  5. peewiit..biler nak try AF plak nih..=P

    BalasPadam
  6. salam kak ina.... ni mmg keluarga berseni la yer.... x per kak ina.... sekadar suka2 kan... mengisi masa lapang... leh gak release tension bila dh keja nnt kan.....

    BalasPadam
  7. biasalah budak2 skrg kak..suka sangat hendak jadi penyanyi..sebagai parent semestinye kena tegas lah..kan kak..

    klu setakat seni di sekolah dan umah org kawin...boleh lagi rasanya..

    BalasPadam
  8. Salam kak,

    yang betul, "ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi"...

    sejuk tgk anak kak si ira tu skrg ni hehehe... yela, belaja sekolah agama penampilan pun dah berubah. walau balik rumah pun tudung still labuh mcm kat sekolah...

    dulu sy sekolah agama kak. sy tgk ada kwn2 puan, ms sekolah pki tudung labuh, balik jer ada yg tak pakai tudung pun ada.

    bukanlah tak pakai tudung labuh tu maknanya tk baik.tp yang pakai tudung labuh tu lbh tinggi nilainya sbb bkn sng nak buat.

    akak jgn kecik atilak yer, hehehe... dok puji2 anak tak puji maknyer, hehehe...

    sebenarny sy mmg sokong klu htr anak ke sekolah agama.kalau tak keja bidang agama, keja bidang lain biarlah jadi doktor yg beragama, engineer yang beragama, architect yg beragama... betul tak kak?

    ceh, ada makna ke ni... takdela kak, takde niat pun nak menyunting bunga di taman larangan, hahahahahaha.... sori gurau je kak...

    BalasPadam
  9. Kak Ina, muka akak masa memuda dulu, sebijik macam Yana. Ish ish ish, mcm kembo plak klo tgk...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers