Rabu, Jun 02, 2010

Gi Ke Muar

Lepas ajer balik sembahyang jumaat dan makan tengahari terus bersiap-siap nak gi ke Muar pulak. Suami kata tak leh lambat..nanti nak pusing balik lambat pulak sampai.

fil dah bercerita bagitau bisan dia masuk ccu..koma tak sedarkan diri...dia nak tenguk walaupun sekali jadilah. Suami adik ipar yang ada kat umah tak dapat hantar sebab dia ada hal lain.

Bila fil ajak hb akak..dia tak sampai hati nak menolaknya. Bukan selalu layan ayah dia..penat tolak tepi..


Sampai kat hospital..anak beranak dan saudara mara pesakit dah berkumpul kat bawah. Nak naik tak boleh reramai..sekali naik cuma 2 orang saja. Sampai giliran akak....akak ajak fil.

Ya Allah ..kesian tenguk bisan fil(perempuan) akak tu..dah tak sedarkan diri.... ada masalah jantung. Akak nak ambil gambar pun tak sampai hati.
Ingatkan nak ajak Bean Moreno lepak sebab mil dia pun ada kat Hospital Muar ni..rupernya dia tak balik pulak..takkan akak nak lawat mil dia sendiri..tentu terkezzzut dia tenguk sapelah yang sibuk datang lawat dia.

Lepas tu berbual-bual dengan anak-anak dia sekejap dan akak paksa suami akak gi ke bandar Muar.
Nak beli kopi ni lah..tak sah kalau sampai tak beli kopi famous ni..
Pastu suami ajak makan kat sini...dah pernah dah cuba makan mee bandung kat sini dulu.
Dulu sedap mee bandung ni..tapi kali bila hb makan dia kata kurang umphhhhh...tak tahulah kenapa ek.....
Otak-otak dan sagun pun ada..suker tenguk sagun di buat camtu.
Kami order jugak satay..akak makan soto ajer..takut nak makan mee bandung..sebab perut buat hallah pulak..satay perut untuk akak. Dah lama tak jumpa satay ni.

Lepas habis makan kami bertolak balik ke rumah adik ipar di Palong 12 (tak jadi nak tidur umah fil)...jauh jugak dari rumah fil kat batu anam, segamat..jalan kat situ gelap sungguh....pastu hujan lebat pulak ..jalan nak ke situ berkabus .....akak risau tau bila jalan camtu...takutttt..kalau akak lah yang drive mau komat kamit mulut baca apa yang patut.

Akhirnya sampai juga sampai dengan selamat kat rumah adik ipar dalam pukul 10.00 malam.

12 ulasan:

  1. wahhh....lama tak makan mee bandung central...iskk...teringin la pulak...

    BalasPadam
  2. lapar plak..nasib baik dah masuk time lunch


    jenguk2lah blog saya k;)
    http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com

    BalasPadam
  3. hee
    melawat org sakit smbil bersiar2
    3 in 1
    cayalah kak!

    nme company yg taja kusi tu mmg cool!

    BalasPadam
  4. xpernah makan satay perut ..sedap ke? rase die macam mane ek? hehe

    BalasPadam
  5. moga bisan FIL tu sembuh segera, amiinn

    BalasPadam
  6. ala kak.. nape xcakap awal2 nak gi muar.. sy mmg kat mua je pon.. klu x leh blanje akk.. hehe

    BalasPadam
  7. hari 2 masa husband ryna kursus kat pulalol muar..dapat makan mee bandung sedap dkt ngan bas stesen baru..

    oh, bila la nak g lagi..huhu..

    BalasPadam
  8. kak, sy penah skali makan mee bandung terbaek kt muar nih masa outstation, tp lupa lak kat mana tmpt..client yg bwk makan. mmg terbaik la..kecur lak nengok...

    BalasPadam
  9. thanks kak..sy 4buln blogging bru 100 entry..hehe..updte nie ikut krajinan gk. 2 kali sehari ker atau lebih la

    BalasPadam
  10. kak...sedapnyer makana2 di muar yea...x pernah pi sana lagi...

    BalasPadam
  11. sy org muar :) ceh ttibe promote diri plak

    dlu mi bandung central tu sdp tp skrg mmg dh kureng

    BalasPadam
  12. kopi 434 memang favourite saya sekeluarga.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers