OOO

Ahad, Julai 04, 2010

Memang patut kena tenguk Imam Muda di Astro Oasis (IM Miril terkeluar kali ni)

Selepas Imam Muda Abe Syara,  imam muda Syakir pula terkeluar..tak perlah..bukan semestinya terkeluar mereka tak berpeluang menimba ilmu lagi untuk menjadi seorang imam muda.  Sebelum terkeluar pun mereka dah ada bakat untuk  menjadi seorang imam muda.
 
Sekarang ni dah terjatuh cinta nak tenguk Imam Muda setiap Jumaat di Astro Oasis...suker tenguk Imam Muda yang muda belia...sejuk hati bila mereka mengalunkan ayat-ayat suci...dan tentu sejuk perut ibu yang telah melahirkan Imam Muda ni...kalau akak pun mesti akak bangga..
 
Tugasan minggu ni..mereka pergi ke tempat penyembelihan ayam di 2 lokasi..satu di kilang yang ni..dan mereka telah memeriksa samada di tempat tu ayam telah di sembelih dengan betul..alhamdulliah setelah di periksa..kilang tu memang mematuhi aturan agama islam.
 
Tapi sedihnya bila tenguk tempat kedua ...akak pun tak lalu nak tenguk tempat ayam ni di proses..kotornya dan ayam yang telah di sembelih di letak ajer di atas lantai yang kotor..dan penyembelih tu tak dapat mengucap 2 kalimah syahadat. bila di soal...makna ayam tu ayam bangkailah kannn.ishhh janganlah kita termakan ayam yang tak halal ni..
 
Setiap imam muda telah di arahkan menyembelih ayam dan alhamdulliah semuanya lulus..
 
Bila tiba part nak sembelih kambing...kelakarlah pulak menenguknya..bukan senang rupernya nak sembelih kambing ni rupernya.
 
Setelah Miril mendapat kedudukan yang terakhir maka pada hari Jumaat lepas, giliran Miril pulak yang terkeluar..tahniah yer Miril sebab terpilih menyertai program Imam Muda..bukan senang tau nak masuk program ni.

9 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kak Ina

    rugi saya tak dapat tuntun
    astro tak da
    he he

    terima kasih,
    sudi jumpa keluarga saya

    Wassalam

    BalasPadam
  2. thanks for the summary..... entahlah apasal tak tengok citer ni....

    BalasPadam
  3. Best gila citer nih.. Tp selalu miss citer dia harapkan ulangan jer.. So akak pasnih leh la cari bakal menantu kat sini ;p
    Mak sy plak soh masuk musim depan, ohh tidak!

    Love,
    PojiePooh Abdullah

    BalasPadam
  4. Salam kak

    tu ler raisau,mtk dijauhkan dr kite mkn aym begitu :(

    BalasPadam
  5. owh?? miril out ke?? bkn ke dia dok lam atas2 jek biasanya?...ritu xtgk..semalam br tingat...kikikih..

    BalasPadam
  6. Saya pun suka sangat dengan imam Muda..best.

    Oh in jumpa sdr Rozali? Saya kenal dia..tapi baru jumpa sekali...dekat fb nama dia Atok Baik!

    BalasPadam
  7. Memang seronok tgk Imam Muda tu...satu program realiti lain dari yang lain...

    BalasPadam
  8. tak dapat nak tengok..takde astro

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers