OOO

Sabtu, September 04, 2010

Facebook Fuck Malaysia-Kurang Ajar Betul

Bila blogwalking kat blog mohdzaid dia ada linkkan Facebook Fuck Malaysia.  Geram betul bila baca komen kat situ.


Macam bagus ajerlah mereka yang tak bertamadun ni.  Siap kata macam-macam.  Meluat.  

Ibarat kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, 

Kalau mereka pulang ke sana pun, mungin mereka tidak dapat jaminan dari Bendera (Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia) yang mereka akan beroleh pendapatan atau pekerjaan.  Kononnya Koordinator Bendera, Mustar Bona Ventura Manurung suruh orang-orang indonesia yang bekerja kat sini pulan ke  sana demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negera mereka.

Macamlah bila mereka balik sana ada yang sponsor makan minum mereka.  Cubalah tanya dengan orang Indonesia yang dah kerja kat sini..nak pulang atau idak?

Ngak mau bu..sana hidup susah..mau makan pun susah.

Masa akak kerja kat situ pun bila bibik tenguk lauk udang..menangis dia dapat makan.  Dia jarang dapat merasa makan macam tu.  Kita takkan kejam bila kita makan udang nak bagi bibik makan tempe lagi.  

Orang Malaysia memang baik hati.  Akak tenguk sape yang ada bibik tu taklah layan bibik macam hamba abdi.  Apa yang kita makan dia pun makan.  Macamlah warganegara dia tak seksa orang gaji kat sana.  Ada yang lagi teruk.  Ada juga yang kena dera dan meninggal.  Sajer jer nak heboh.

Dia tak tahu ker orang dia sanggup bergolak gadai menyambung nyawa sebagai pendatang haram nak kerja kat Malaysia yang di ibaratkan lubuk emas bagai mereka.  Pastu mereka boleh kirimkan wang untuk anak isteri ataupun family kat sini.  Lepas boleh beli harta kat sini.  

Poodahlah dengan encik mustar tu.  Entah-entah dia pun tak ada kerja kan...

Ingat yer..Malaysia ni negara bermaruah, bertamadun dan banyak bijak pandai.  Sebab mereka jelouslah mereka jadi macam orang bodoh.

30 ulasan:

  1. kurang hajar nak mampos mereka ni, dah la merempat negera orang! geram betoiiii!

    BalasPadam
  2. salam ziarah...
    rilek kak ina...saya cukup yakin ini cuma sekadar propaganda dan provokasi mereka nak mengumpan kita ke kancah yang lebih teruk...

    jgn dilayan kerana yang buat kerja tu x sampai 30 orang...x ke mana pun...baik kita ambik langkah berdiam diri...

    saya punya 2-3 orang sahabat indonesia yang belajar sama fakulti dgn saya dan mereka sendiri trkilan dengan perbuatan tu...cuba baca di sini,http://birokrasi.kompasiana.com/2010/09/01/salam-dari-kami-pelajar-indonesia-yang-sedang-menuntut-ilmu-di-malaysia

    bimbang jika kita terbawak2 dengan perasaan marah pada segelintir puak2 yang bodoh ni akan menyebabkan kita mudah dipengaruhi dengan sentimen kebencian anatara satu sama lain dalam hal2 yang lain...

    cuma sekadar pandangan dan perkongsian...

    BalasPadam
  3. semakinn hari semakin ada yg diorang ni buat kita rasa terhina! memang tak sedar diri...

    BalasPadam
  4. mereka ni ambik peluang dengan kocakan dalam cawan kopi kita.Kalau di layan, nampak sangat yang kita ni bermasaalah.Bukit tak runtuh dengan salakan..

    BalasPadam
  5. pakai FB lagi,byk betul social net ni disalah gunakan, ini dr kelompok yg dendam dgn malaysia jer tak semua..

    BalasPadam
  6. Sebenarnya dalam kes ni.. hariz rasakan malaysia x rugi kot.. malah negara mereka yang rugi. hidup menumpang...

    New Entry ProfHariz
    Lagu Raya Pilihan Hati Korang?

    BalasPadam
  7. memang tak ada kerja betul diaorang ni

    BalasPadam
  8. hai laa si Mustar tu.dia tu buat camtu sbb nk dapatkan duit laa tu kut.nk isi tembolok sendiri.yg lain2 tu folo je.dpt nasik sebungkus da okey dah.tu pasal sanggup main taik.

    BalasPadam
  9. salam kak ini...sy setuju dgn ATA..propaganda/provokasi je tuh!..lgpun org TAK ade keje aje yang suka buat keje2 mcm ni :((

    BalasPadam
  10. mcm2 kes kan kak ina sekarang...
    naik pening...tp tulah....sumer tu propaganda nak mengeruhkan keadaan jer...

    mereka yg buat mcm tu..sumer jenis tak tahu di untung..tak sedar diri sebenarnya.

    BalasPadam
  11. memang nak tergelak bila diaorng sruh pulang kerja kat sana. semoga cepat2 la pulang & boleh membantu PDRM menurunkan statistik jenayah, kes rogol, samun, merompak dll

    BalasPadam
  12. Mustar tu saje buat kecoh...

    Suka jugak kalau indon2 kat sini balik sana..kurang sikit masalah sosial....

    BalasPadam
  13. salam kak ina. kakchik rasa pihak jiran kita tu memang suka mencari pasal. entah apa yang mereka tak puas hati.

    BalasPadam
  14. Saya sayang Malaysia!
    itu saja yg dpt diungkapkan..

    BalasPadam
  15. kak ina,

    kalau ade pon bibik yg kena dera tu mati pon takat sorang dua..

    yg die org dtg rompak, meragut, bunuh kt msia ni...dh berape puluh org??

    tp ikut2 kan, kite biar kan je la org2 indon ni nk kecoh..sj je tuh, sbb jeles dgn kite..

    yg penting, kalau die org nk against us pon, bersedia ke indonesia utk muflis 1 negara?
    my opinion is, yg bt kecoh2 ni semua org bawahan..org2 x de pendidikan..

    cube kite tgk blik org2 indonesia yg berpelajaran..xde pon nk kecoh2..

    BalasPadam
  16. Salam kak ina

    Yang buat begitu dari jenis yg sesuak hati ikut org lain buat..dpat bayaran ciput pun buat jugak..ada yg x pk panjang..kurang cerdik...apa pun saya mmg geram dgn org mcm tu..rakyat dorang kat msia ni keja senang lenang kat sini x nampak ke..cuba kumpulkan jumlah rakyat dorang kat msia ni..mau x muat kapal terbang mas 100 biji nak dihantar balik..tgok je masa konsert band dr negara dorang..penuh stadium kaum kerabat dorang je..mcm nak bom je rasa time geram mcm ni...

    Paling marah bila bakar bendera msia..dan baling janis..hampas tol ar geng tu..(brengsek..)

    BalasPadam
  17. apa la yg dorg fikirkan...

    bermusuhan sesama bangsa serumpun huhuhu

    Regard,
    BroFramestone Blog
    @ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

    BalasPadam
  18. Tu le pasal.. yg kecoh2 ni takde pendidikan .. nak gaduh2 buat apa.. dia ingat sedap ke berperang tu.. biarkan lah mereka.. kita jangan jadi cam mereka pula.. memaki hamun sana sini..

    BalasPadam
  19. dorang ni sebenarnya... cetek ilmu tu yang mcm tu... hantar balik la semua kurang sikit crime rate..

    BalasPadam
  20. aper yg penting..negara kita aman dan makmur... bersatu padulah tak kira apa bangsa.. usah di gaduhkan...selama ini aman damai..

    BalasPadam
  21. Kak ina
    Dorang ni mmg tak bertamadun... So, kita biarkan jer ler org yg tak bertamadun ni... Dorg ni tak sedor diri dtg kat tempat kita pun seludup lagi nak besar kepala...Biasanya org yang 'tak sekolah' ni bertindak ikut perasaan bukan fikiran...

    Oh ye,aritu masa balik m'sia & naik kolompo memang tak sempat nak p merayau memana kat KL sbb mak ngah suami meninggal sakit cancer.Tahun depan erk kita calling2 =D

    BalasPadam
  22. propa jer lebih tu

    bak kata pepatah,
    anjing menyalak bukit takkan runtuh

    BalasPadam
  23. salam kak,

    semoga Allah beri hidayah pada mereka2 nih

    :(

    BalasPadam
  24. klik jer report group kak. sy selalu klik report group2 gitu. klu reramai report kena ban nanti group dorang

    BalasPadam
  25. dah lah seagama lps tu nk gado2....x tau apa nak jd

    BalasPadam
  26. bis applause kat akak...caya laa...saya mmg sokong 111% aper yang akak cakap kat blog niey...

    BalasPadam
  27. hahaha MALAYSIA NEGARA DENGN 1000 ADAT , 1000 BUDAYA (REOG PONOROGO , TARI PENDET BALI , ETC) ...

    SAYA HANYA BISA TERTAWA SAAT ITU MELIHAT IKLAN VISIT MALAYSIA DI DISCOVERY CANNEL , DENGAN MENAMPILKAN BUDAYA INDONESIA YANG DIANGGAP ASLI MALAYSIA !!!

    PENDAPAT PRIBADI SAYA ,BANYAK WARGA MALAYSIA BERHATI MULIA ... TAPI KARENA ULAH SEGELINTIR ORANG MALAY YANG MELECEHKAN BANGSA KAMI , CITRA MALAY DIMATA KAMI JADI BURUK ... JADI TIDAK SALAH APA YANG KAMI LAKUKAN !!

    KARENA NILAI SETITIK RUSAK SUSU SEBELANGGA ...

    " INDONESIA & MALAYSIA NEGARA SERUMPUN , TAK SEPANTASNYA BEGINI .. "

    SAYA MENGAJAK SELURUH WARGA MALAYSIA & INDONESIA UNTUK SALING MENGHORMATI ,, AYO KITA CIPTAKAN PERDAMAIAN DUNIA

    BalasPadam
  28. I'm glad you said that =D

    BalasPadam
  29. My cousin recommended this blog and she was totally right keep up the fantastic work!

    BalasPadam
  30. Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers