OOO

Isnin, September 13, 2010

Gambar Peguam Suspek Pembunuhan Datuk Sosilawati (Foto terakhir bersama keluarga)

Memang geram bila tenguk gambar pembunuh ni..
Inilah antara suspek yang disyaki terlibat di dalam kes pembunuhan Dato Sosilawati dan 3 orang lelaki yang menyebabkan ramai orang mula membuat pelbagai andaian dan teori.

Suspek dikatakan adalah seorang peguam dan sebelum ini mempunyai kes - kes tertentu di mana dia pakar dalam 'menghilangkan' mangsa - mangsa yang pernah berurusan dengannya sebelum ini namun dilaporkan terlepas oleh beberapa akhbar tempatan kerana mempunyai pengaruh yang agat kuat.
LELAKI yang dipercayai seorang peguam bergelar Datuk (kanan) yang menjalankan amalan guaman di sebuah firma di Banting dan tiga lagi suspek kes pembunuhan jutawan kosmetik, Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain ditahan reman di Balai Polis Bukit Jalil, Kuala Lumpur, semalam. –Gambar Utusan/Abdul Nazir Mohamed


Suspek yang berusia 41 tahun itu merupakan suspek paling dikehendaki, dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur pada pukul 1.40 petang dari Balai Polis Bukit Jalil di sini untuk disoal siasat.


Turut ditahan reman untuk tempoh yang sama ialah tiga lagi individu termasuk seorang yang dipercayai adiknya yang disyaki terlibat dalam kes tersebut,  Suspek dikatakan sudah mengaku namun polis masih menganggap kes ini belum selesai kerana masih belum mendapat bukti dari bahagian forensik.
foto keluarga terakhir Datuk Sosilawati-sumber harian metro
Semuga dia ni dapat pembalasan yang sewajarnya dan semuga keadilan berpihak kepada arwah-arwah yang telah di bunuh dengan kejam.
tinggal senyuman manis buat kenangan kali terakhir.
Al fatihah buat keluarga arwah-arwah yang telah di zalimi.
gambar dari facebook
 Sumber : Utusan Malaysia

21 ulasan:

  1. ya allah....inikah orgnye....memang patut pancung je kepala die depan org ramai..

    regards,
    Smiley

    BalasPadam
  2. was thinking why he killed them... wat's the motive?

    nanged u. nang this to knw more abt what a blogger needs...

    BalasPadam
  3. Kejam.. tak patut ada lagi di muka bumi ni..

    BalasPadam
  4. bila baca rentetan kes ni pon dah tahu memang bukan Melayu yg sanggup buat kerja2 macam ni.

    dah la peras ugut kekayaan orang, pastu bunuh dengan kejam sekali. betapa seksanya mangsa menahan kesakitan dibunuh dgn cara dipukul dgn senjata tajam. memang bangsat

    aku harap semua penjenayah diseksa hukuman sula & tunjuk dalam TV secara live

    BalasPadam
  5. kejam sungguh yang bunuh arwah ni
    baik hukum bunuh die dengan cara yang sama baru padan muke
    huhu

    selamat hari raya
    pertama kali datang cni
    salam perkenalan yer

    BalasPadam
  6. semoga keluarga datuk sosilawati tabah atas pemergian yang telah pergi..may god bless her soul..bagi peguam tersebut,semoga hukuman yang setimpal dikenakan atasnya..

    BalasPadam
  7. patut..hukum mati jerr pastu bakar dan tabur abu mayatnya di sungai yg sama di mana abu mangsa di buang...baru adil..bkn bersikap perkauman tp org mcm ni hati kering...

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  9. biar sang pencipta saja membalas perbuatannya...

    BalasPadam
  10. Slm...

    SImpati, sedih, sayu, pilu. Alfatihah buat semua arwah. Semoga keluarga yg ditinggalkan tabah meneruskan kehidupan. Seluruh mesjid surau, rumah2 kluarga, sahabat handai patut buat sembahyang hajat, mohon petunjuk dgn kekuatan doa, senjata berdoa semoga sipembunuh kejam mendpt pembalasan segera.

    BalasPadam
  11. Salam Aidil Fitri Kak Ina

    Al Fatihah untuk mereka

    saya ingat bom mayat sudah dah syat
    ini lagi kejam

    Wassalam

    BalasPadam
  12. Kita harus bertanya:
    1.Adakah jenayah berdasarkan kaum????
    2. Mengapa wujud perkataan orang kita??Bukankah yang mati itu seorang manusia?
    3.Merujuk kepada kenyataan MP Pokok Sena...Mengapa PDRM tidak ambil tindakan terhadap laporan2 awal????
    4.Mengapa Pakatan dipersalahkan?Cuba kita fikirkan siapa yang selalu mendapat gelaran DATO..orang BN dan dalam kes ini MIC.Jadi mengapa ada pihak yang melibatkan Hindraf??Setahu saya tiada pemimpin Hindaraf yang ada gelaran Dato.
    5.Cubalah kita berfikir sebagai rakyat Malaysia..Bukan orang kita atau puak ini dan puak itu...Dan saya seorang berketurunan India dan saya amat berharap penjenayah2 mendapat hukuman yang sewajarnya..sama spt saya masih berharap kes Nurin akan mendapat kedilan.Om.

    BalasPadam
  13. kalau terbukti bersalah, hukum je

    BalasPadam
  14. nape takde berita bout family peguam tu ek...family ahmad kamil tu???

    BalasPadam
  15. laki ni ada kes dah sebelum ni..dia bawa jutawan permata dr India ...pastu...jutawan tu pun hilang... tu yg adun pokok sena bgtau kalau polis siasat kes dulu takkan akan jd kes bunuh kejam ni..masalahnya kenapa kes dulu polis tak buat apa2...datuk india tu ada apa-apa ke?kebal dr polis? siapa org belakang dia?

    BalasPadam
  16. While this is a terrible crime, it seems like these crimes are becoming common place in our Malaysia. Rape cases are increasing. Snatch theifs are becoming very aggresive. People are brutally killing young children. Is it because our society has become increasingly de-sensitized to crime. This week this is a hot topic. But a few months ago, there was the case of the baby being kicked to death in a football field. Wasnt that 'kejam' ? But no one talks about that anymore. Is it because Malaysians muda lupa ?

    Are we focussing on the wrong thing here ? Who did it, while important, is not the issue. Why is it happening so regularly now should be our primary concern.

    BalasPadam
  17. Helo Mas Putri, betulkah ? Yang culik, kemudian rogol dan cuba membakar hidup hidup Canny Ong itu bangsa apa ? Itulah pikir sebelum buka mulut. Ini bukan isu bangsa !

    BalasPadam
  18. aku sempat dok banting hampir 4 tahun. Tak pernah terjebak dgn gangster, tp kwn2 aku orang sana selalu bgtau Banting tu mmg lubok gangster. Tp yg aku pelikla, dh bnyk mangsa yg ada kaitan dgn si pembunuh sosilawati tu, takkan polis banting / teluk panglima garang takde klu? Ke ada udang sebalik mee kuetiaw???

    BalasPadam
  19. Saya setuju dengan saudara tanpa nama...isu ini bukan melibatkan bangsa...penjenayah boleh lahir dari bangsa mana pun...tak kira india, melayu maupun cina...
    Tapi saudara perlu perhatikan anak2 muda india hari ini..semacam wujud satu budaya baru yang agak membimbangkan kita semua sebagai rakyat malaysia termasuk bangsa india sendiri. Pembentukan geng dan kumpulan tertentu, ,mencuri, mabuk dan sebagainya... kalau orang melayu mungkin ada satu perinsip dan ajaran yang diajar dalam hidup mereka yg mungkin membuat mereka terfikir juga untuk buat perkara jahat...tapi anak2 muda india macam mana? adakah mereka hanya diajar semata2 untuk hidup sahaja tanpa menitik beratkan unsur2 moral dan kerohanian. Kalau orang islam ada banyak badan sosial yang mengawal tingkah laku mereka seperti jabatan agama, masjid dan masyarakat islam sendiri yang akan bertindak jika ada orang islam buat maksiat dan dosa. Orang India macam mana? budak2 mereka terlalu bebas...hanya harap kelaurga, tapi sekiranya keluarga mereka gagal, tak ada lagi yg akan menyekat mereka.
    Bukan saya nak katakan semua orang india macam tu, malah ramai yang terlalu baik malah lebih baik dari melayu pun dan cina pun ada. Ramai kawan2 india saya yang boleh sama2 ketawa bila senang dan menangis bila susah...apa yang saya katakan inipun hasil dari perbualan saya dengan mereka...
    Sama2lah kita fikir...supaya negara kita ini selesa didiami oleh semua.. I Luv Malaysia.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...