OOO

Selasa, Disember 28, 2010

Best sungguh gi umah kawin ni

Best betul pergi ke rumah bekas guru mengaji akak ni kat Kampung Jawa, Kelang. Anak lelaki ni anak sulung tentulah majlis perkawinan buat besar-besaran.
Sampai ajer kat khemah hujan turun selebat-lebatnya dan nasib 
baik pengantin perempuan dah sampai.  Kalau idak..tak tau nak kata apa.  Yang best sebab makanan banyak sungguh.  Akak ambil kerabu perut.  Sedapnya.  Tumpi kacang pun sedap sungguh.
Kueh sepit pun sedap.  Pakal perut dah kenyang. Kalau idak boleh habis sebalang tau.
 Ngences tenguk ubi kayu rebus dan sambal tumis ikan bilis
Duta tumpi kacang..oleh sebab sedap akak minta dari mak pengantin nak bawa balik sikit.  Apa nak segan.  Bekas guru  mengaji kat Kampung Puah Hilir dulu.
Trends guna cupcakes..tema hijau..semua hijau termasuk air minuman.

24 ulasan:

  1. bestnya kenduri kawin siap ada kuih tumpi dan rempeyek...

    BalasPadam
  2. ubi rebus pun ada ye kak..shedapnya

    BalasPadam
  3. Kak,
    dah lama dah ina tak merasa makan nasi ka umah org kawin.. huhu..

    BalasPadam
  4. wah.. tempeyek pun ada.. saya pun suka gi umah org kawin, dpt makan best2, tak yah masak. hehe

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Kak Ina

    kalau saya.. tak makan nasi minyak
    makan ubi rebus,kueh sepit dan tumpi kacang ajer..

    Wassalam

    BalasPadam
  6. ngences jugak ni kak tengok ubi rebus+sambal tumis tu..
    nanges pon ye jugak..
    uwaaaaaaaaaa...

    BalasPadam
  7. wah, resepinya lain dari kebiasaan... kalu biasa2 cuma ada nasik and lauk pauk, krepek pun dlm tapaware biasa tu. bestlah

    BalasPadam
  8. hamboi kak ina satu balang kak ina makan... heheheh gurau ja kak....

    BalasPadam
  9. sekarang kenduri kahwin amcam-macam hidangan dah kan hehehe..

    BalasPadam
  10. sedapnya pergi kenduri macam ni... part ubi kayu yg best tu.. takdelah asyik2 makan kenduri je

    BalasPadam
  11. macam2 ada yer kak ina, seronok kan kak ina....hehe

    BalasPadam
  12. sedapnya tgk ubi rebus dengan sambal ikan bilis...rindu amat nak makan ni :p

    BalasPadam
  13. hijau segala bagai nih..mknana kompom la best kl umah kenduri kan..hehehe

    BalasPadam
  14. comelnya cuppies tu :)
    besh besh :) lama nya me tak pegi kenduri kawin heheh

    BalasPadam
  15. ubi kayu rebus yang tak tahan tuh...

    BalasPadam
  16. Wah...Wong Jowo sejati ni. Yes..idea idea..kot2 nak wat kenduri nanti leh lah wat menu ni.. kerabu perut tu wat terliur aaaa Kak...

    BalasPadam
  17. wowwww!
    meh la kak dtg kenduri 1.1.11 kat umah sy..
    leh makan tapai & ikan pekasam goreng :)

    BalasPadam
  18. huwa..merahhnye kak ina..hehehe..comel3..eh skrg da jdi trend letak cupcakes kan.nmpak mcm country3 sikit..

    BalasPadam
  19. amboi kak ina...ngadap balang tuuu..
    nak tanya...ngences tu apa?

    BalasPadam
  20. Salam KakIna. Mmg nampak best ler, selalu nya khenduri kawen idang nasi & lauk je, ini siap kuih & ubikayu cicah sambal lak....isyk kita pun ngences juga ler ni...

    BalasPadam
  21. akak, tk sgka la kdri kawin ada ubi rebus..1st time sy tgk..

    BalasPadam
  22. Ina... yang best ubi rebus tu... susah nak dpt...

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers