OOO

Jumaat, Mei 06, 2011

Apa Yang Chef Anis Nabilah Masak Ek

Masa akak gi ke Bora Ombak, Anis Nabilah buat demo masak sambal ikan bilis kacang tanah dan tempe.  Oleh sebab dia pun tak sebut berapa banyak bahan yang di gunakan jadi sape yang nak buat boleh adjust.

Stail yang Anis buat tak sama cam akak buat..jom tenguk cara dia pulak ek.
  1. Ikan bilis, kacang tanah dan tempe- di goreng dahulu.
  2. Cili di tumbuk/kisar bersama bawang merah dan bawang putih.
  3. Panaskan minyak dan tumis campuran cili sehingga naik bau.
  4. Masukkan garam dan gula dan kacau lagi.
  5. Masukkan pula ikan bilis, kacang tanah dan tempe. Kacau dan tutup api.
p/s  Senang bukan..lain orang lain caranya.  Akak tak berani nak komen sebab akak tak ada sijil chef pun, masak pun bukan pandai sangat.  Akak pun tak rasa sebab perut kenyang dah makan macam-macam.

13 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kak Ina

    lauk yg menaikan selera

    Wassalam

    BalasPadam
  2. menu ni w/pun nmp senang tapi rasa x sama. ikut air tgn tukang masak juga.

    BalasPadam
  3. Kak ina..

    Method kami samoooLAH!
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=123342743748&set=a.57186018748.66257.748118748&type=1&theater

    BalasPadam
  4. saya lg xreti msak sgt kak heheh

    BalasPadam
  5. namanya pun chef ye kak...kalau dia masak ringkas2 pun orang kata sedap hehehe...

    BalasPadam
  6. tak sama style tak pnting yang pnting rasanya..akak g tak party hypptv? leh jumpa nanti

    BalasPadam
  7. akak.. masuk laa masterchef malaysia.. hehehe

    Rahsia Ubat Kuat | Mainan Dewasa

    BalasPadam
  8. ikan bilis memang sodap kalau makan yang rangup

    BalasPadam
  9. kak, style lain2 tapi rasa masing2 pun sedap dan ikut selera masing2 la...tp cun la chef ni..ehe

    BalasPadam
  10. wah,resepi yang ringkas tapi menarik ni. Suka gak tgk chef anis ni masak..dengan sura yang halus..terhibur. Masakan dia semuanya praktikal lah. suka sangat :)

    Jom baca ni: Estee Lauder untuk Hari Ibu?

    BalasPadam
  11. kakinakl... bila kita nak jumpa lagi..
    gi makan kat 'bora ombak'... blakang rumah kite aje

    BalasPadam
  12. ni makan dgn nasi panas2 memang tambah 3 4 kali..:)

    BalasPadam
  13. kalau munna buat sambal kering ..macam tu juga ..senang dan simple

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers