OOO

Ad

Jumaat, Julai 15, 2011

Bukit Terisek Taman Negara Pahang

Tak habis lagi cerita pegi ke Taman Negara ek..nak buat camner, banyak sangat yang nak di ceritakan dalam blog akak ni.  Akak buat gak N3 sebab akak ibaratkan blog akak ni ibarat diari kehidupan akak sebab dari masa sekolah rendah hingga bekerja akak suka tulis dalam diari setiap apa yang terjadi. Semua ni buat kenangan untuk anak cucu jika akak tiada nanti dan anak-anak boleh jadikan sebagai iktibar dan rujukan terutama himpunan resepi yang akak masak untuk mereka.
Oleh kerana akak dan suami tak larat nak mendaki sehingga ke Bukit Terisek, kami berenam termasuk juru pandu turun semula ke bawah.  Firdaus, Ira dan Imran mengikut kumpulan ke 2 (pertama dah pegi dulu baru panjat Canopy Walk) bersama seorang jurupandu.
Cabaran nak turun lagi leceh rupanya.  Ashik tersepak akar yang berselirat kerna kami tak ikut jalan yang sama.  Akak terpaksa gunakan kayu sebagai tongkat sebab takut tersembam jatuh ke tanah.

Kadang-kadang suami tolong pegang tangan, fuhh terasa romantiklah pulak dan akhirnya selamat gak sampai ke tepi sungai dan naik bot ke restoren terapung Liyana untuk makan tengahari. 
 Masing berselera makan ..kelaparan setelah menghabiskan banyak tenaga.
Ada ikan masak sambal, kari ayam, sayur taugeh dan semestinya masakan ikan patin.  Lepas makan ada yang balik ke bilik masing-masing untuk berehat sebentar sebelum aktiviti seterusanya.  Akak tak balik sebab tunggu 3 orang anak.  Selagi tak tenguk muka mereka akak rasa tak senang hati.
Bangganya mereka sebab dah sampai ke Bukit Terisek.  Ikut kata anak nak naik sini payah gak sebab kena daki bukit yang agak curam
Berehat sebentar di sini menghilangkan lelah, suami akak dah 
pernah naik keatas masa ada motivasi pada 4 tahun lepas, tu sebab dia tak nak naik lagi.
Jurupandu berbaju oren
Oleh sebab akak tak ada, harapkan ajer gambar dari orang lain.  Memang kena bawa air bebanyak, sebab ashik dahaga.  Di Canopy Walk ada jual air dan tandas. Sebelum naik ke sini pergilah ke tandas dahulu sebab kat atas tiada tandas tau.
Ira dan Imran tinggal berdua, Firdaus tak larat, dia berehat di pertengahan jalan bersama seorang lagi anak dara.  Kononnya dia temankan anak dara tu, sebab bahaya kat dalam hutan sorang-sorang.  Bagi budak-budak cabaran macam ni senang sebab mereka memang sukakan aktiviti lasak macam ni.
Setelah berehat seketika, mereka kena turun sepantas yang boleh sebab takut tak sempat nak menyertai kami nanti.  Dari kejauhan dah nampak mereka dalam bot panjang.
Lega rasa hati bila dah nampak muka mereka, alhamdulliah selamat gak tiba.
Sementara mereka bertiga gi makan, akak balik dulu dengan suami.  Apalagi mandi manda dan lepak nak rehatkan badan.

6 ulasan:

  1. jelas tergambar keletihan di wajah akk..

    BalasPadam
  2. byk syiok oo..termotivasi plak rsnye nk p panjat-memanjat jgk :)

    BalasPadam
  3. sesekali buat aktiviti lasak best juga kan.. :-)

    BalasPadam
  4. lama tak jalan-jalan camni.. menguji ketahanan ni..

    JOM BACA NI : SEHELAIBAJU BUAT MENYAPU AIR MATA

    BalasPadam
  5. suka aktiviti camni kak..tak sabo nak tggu anak besor

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers