OOO

Sabtu, Ogos 27, 2011

Resepi Biskut Cornflakes

Sedap dan ranggup kukis ni. Nak buat pun senang bebenar. Nak sedap gunakan jenama Kellog's.

Bahan-bahan
  • 250gm butter (1 buku)
  • 1/2 cawan gula castor
  • 1 biji telur
  • 2 1/2 cawan tepung naik sendiri
  • 1 sudu teh esen vanilla
  • 1/2 kotak cornflakes -diramas sedikit-masuk dalam adunan
  • 1/2 kotak untuk salut

Cara-cara

  1. Pukul butter dan gula hingga kembang.
  2. Masukkan telur dan pukul lagi, kemudian masukkan tepung dan cornflakes.
  3. Sudukan dan salutkan dengan cornflakes dan bakar kira-kira 20 minit.
  4. Biarkan sejuk baru di masukkan ke dalam balang.

10 ulasan:

  1. untunglah dia...dapt wat kuih raya ;P

    BalasPadam
  2. sedapnye k ina. sy mmg suka kuih raya neh. tahun nih mcm bese kitorg beli aje tp sbb mak & bapak xbape sihat, xjadik la nk beli kt kampung. so mlm nih ingt nk borong ape yg tinggal kat jalan TAR hehe. selamat hari raya kak ina. maaf zahir batin

    BalasPadam
  3. ni may fav ni....terliur la plak...

    BalasPadam
  4. esok baru nak buat.... biasalah lasmenet

    Salam Aidilfitri , Maaf zahir & batin Kak Ina

    BalasPadam
  5. salam,

    Baru beli bahan ,rupanya ina dah siap!
    selamat hari raya, maaf zahir batin.

    BalasPadam
  6. Salam Aidilfitri buat Kak Ina sekeluarga.. Maaf zahir dan batin.. Sedapkan biskut ni.. nak sikit boleh tak? :D

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kak Ina

    kak kak... saya datang nak raya...nak makan biskut cornflakes..he he

    ‘TAQABBALULLAH MINNA WAMINKA’ (Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan kamu)

    Wassalam

    BalasPadam
  8. wahhhhhhhhhhhhhh nak try lah kak...tq kak sbb share resepi...selamat ari raya :)

    BalasPadam
  9. 1/2 kotak tu kotak yg besar ke kecik ?

    BalasPadam
  10. uihh sedap... nak try la buat tuk raya... :D

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers