OOO

Jumaat, Januari 20, 2012

Tak Berapa Jadilah Lah

Dengan berkobar-kobarnya akak buat kek pisang sebab fil ada bekalkan pisang ole-ole dari kampung. Kononnya tak nak ikut resepi yang pernah akak pernah buat.  Akak google kat internet ternampaklah resepi yang nampak gambar kek pisang yang tersangatlah sedap.
Bila tenguk kek ni macam elok ajer jadinya...tak bantat..tapi bila dah potong..alamak ..bagi tekak akak tak berapa sedaplah.  Anak-anak lelaki pun kata camtu.
Oleh sebab kek ni satu loyang rasa rugi kalau tak habis di makan, al maklumlah barang bakeri pun dah mahal sungguh.  Nasib baiklah ada whipped cream dalam peti sejuk. 

Akak pukul dan masukkan coklat masakan yang telah di cairkan dan di biar sejuk.  Akak potong-potong kek dan sapu whipped cream coklat dan atasnya di tabur dengan badam cincang yang di sangai.

Alhamdulliah laku pulak bila buat camni.  Taklah membazir.

p/s resepi tak yahlah..takut akak yang tersilap bancuh

11 ulasan:

  1. yang penting akak kreatif dan tak membazir :)

    BalasPadam
  2. xpe la kak ina...biasalah kdg kala menjadi...kdgkala disebaliknya...

    BalasPadam
  3. kEK PISANG campur almond potong.... sedap.

    Akak , yg naik bukan nuffnanglah ..saya teringin nak tampal iklan .

    BalasPadam
  4. kak ina,
    kira kreatip juga akak buat camgitu.kek pisang bubuh banyak 2 almond sedapkan..kita suka

    BalasPadam
  5. kalau bebudak ni, kek yang ada krim mmg sedap....

    BalasPadam
  6. wah.. kreatif akak buat mcm gitu.. atleast tak membazir heheh

    BalasPadam
  7. pandai akak mengolah! ok jugak kan

    BalasPadam
  8. As'salam Kak Ina

    begitulah jadinya kak kalau kita pandai sesuaikan rasa kek tu. Dari membazir baik dimakan dan ditambah2 apa yang perlu kan.

    Habis juga ya kak, ingat nak mintak juga sepotong dua tadi..hihi

    BalasPadam
  9. napak sedap la kak!lama xmasuk blog kak ina.makin maju:-)..tahniah

    BalasPadam
  10. kreatif betul akak..dari tak laku terus jadi laku..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers