OOO

Jumaat, Januari 06, 2012

Wow Banyak Gak RM Keluar Bila Awal Tahun

 suka tenguk budak darjah satu sebab sorang pun tak menangis..chaiyokkk
Hari Rabu lepas gi ke sekolah Imran..macam biasa akak yang uruskan tentang hal persekolahan anak-anak.  Encik suami cuma hulurkan RM dan akak yang pergi sekolah Ira dan Imran untuk membeli buku tulis dan membayar apa yang patut.
Imran dah masuk tahun 5..fuhhh tahun depan kena 
hadapi periksa UPSR dan PSRA.  Tahun ni tak bolehlah main-main lagi
 Beli buku tulis ajer dah dekat seratus
Oleh kerana Imran bersekolah dari jam 7.30 hingga 4.00 petang, pihak sekolah ada menyediakan makanan tengahari.  Bayaran termasuk yuran dekat RM300.00

Sekarang ni kalau nak bayaran makan kat asrama mereka tenguk gaji..kalau gaji lebih dari RM5000 kenalah bayar lebih.  Dobi kena bayar RM100.00, buku RM50.00 dan PIBG RM122.00.  Yuran yang dihapuskan cuma RM53.00 sahaja

Bila di campur jumlah mereka berdua makan gak ribuan ringgit termasuk beli baju, kasut dan sebagainya.  

Alhamdulliah kami bersyukur sebab kami mampu.  Macam manalah agaknya ibubapa yang tak mampu..tentu mereka bergolok bergadai nak menyekolahkan anak.

9 ulasan:

  1. skrn ni main dgn duit je la kak ina kan..

    BalasPadam
  2. RM $$$$..

    Beratus kalau seorg, dah 2, n 3 beriban kan..

    saya anak baru sorg yang tadika dah hampir2 4 kerat...

    Alhamdulillah...masing2 punya rezekikan kak ina.

    BalasPadam
  3. kak ina,

    akak baru sorang masuk sek tu...Ina nih 4 orang (tmasuk Alysha yg masuk kindy)...memang ribu-riban le abis termasuk beli peralatan n pakaian sek lagi

    BalasPadam
  4. banyak kan, tak apa le sekali sekala

    BalasPadam
  5. bila dah ada family dan anak memang kena ada pengurusan wang yang betul....

    BalasPadam
  6. hah sama la kita kak.... banyak gak abis ongkosnya.... yuran dah dekat 200....
    tu tak kira baju sekolah... beg sekolah... kasut lagi.....

    BalasPadam
  7. Yuiran makan sekarang kene bayar lump sum ke? Saya dulu bayar bulan2 jer, tak lar terasa sangat. Huh?

    BalasPadam
  8. tu lah kak kita yang mampu masih boleh lagi berbelanja sekolah anak...orang yang tak mampu dgn barang segala macam naik..hmmmm tak tahu mcamana :(

    BalasPadam
  9. me baru seorg anak yg bersekolah..memang 1st time yuran cecah ribuan ...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers