OOO

Ad

Isnin, Mac 26, 2012

Book Sharing Session-MYDIN: The Untold Story

Book Sharing Session & Meet With The Author telah di adakan
di MPH Subang Parade, Subang Jaya,Selangor Datin Dr. Hajah Siti Hawa Mohamed, the author of MYDIN: The Untold Story.  Beliau adalah isteri   Managing Director of MYDIN Dato’ (Dr.) Hj Ameer Ali.
Turut hadir Founder & Chairman of MYDIN Tuan Mydin Mohamed dan isteri, Managing Director of MYDIN Dato’ (Dr.) Hj Ameer Ali dan keluarga.
sessi tanda tangan  dengan penulis buku.  
Buku ini merupakan buku ke 3 hasil karya beliau
Bloggers, tetamu dan orang kuat MYDIN
Setelah 55 tahun penubuhannya, MYDIN kini berjaya memperkembangkan perniagaan dan memiliki sehingga 97 rangkaian perniagaan yang terdiri daripada 18 buah emporium, 8 buah pasar raya besar (hypermarket), 9 buah kedai serbaneka 24 jam (MyMart), 53 buah pasar mini (MyMydin), 6 buah francais (MydinMart) dan 3 buah bazaar. 

Hasil usaha mereka MYDIN sekarang merupakan sebuah jenama pasar raya borong terkenal di Malaysia.
bukan senang nak minta tandatangan orang kuat Mydin kan.  Dalam buku di ceritakan bagaimana MYDIN di tubuhkan, semangat pengasas 
Tuan Mydin dan mengimbau kenangan tentang ayah Tuan Mydin
klasik sungguh gambar Tuan Mydin dan isteri..walaupun telah berjaya Tuan Mydin dan isteri masih lagi berjimat cermat dan tak suka membazir.  Tuan Mydin  masih meneruskan kehidupannya dalam kesederhanaan dengan mengamalkan hidup yang serba ringkas. Tiada banglo dengan kolam renang, tiada kereta mewah atau baju yang berjenama.

Kata Tuan Mydin, "Saya tidak mempunyak harta, tiada tanah, tiada banglo atau kereta mewah yang banyak.  Apa yang saya miliki ialah empat orang anak lelaki saya.  Mereka adalah permata yang sangat berharga"
.
seronok baca buku ini..boleh dijadikan motivasi kepada sesiapa yang ingin berjaya seperti mereka.   Tinta penulis di kulit buku yang menarik untuk di ingati
Tiada sebarang rahsia untuk mencapai kejayaan dan memiliki kejayaan.   Kesemua usahawan yang berjaya akan mengatakan perkara yang serupa : kerja keras, set pemikiran yang betul, berkeyakinan serta fokus (boleh di jadikan panduan supaya semangat berblog tidak akan pudar)
 Terima kasih kerana melayan kami dengan baik dan setiap yang hadir di beri voucher. Terima kasih juga kepada Rabiatuladawiyah yang war-warkan event ini. Kredit pic : Eyriqazz.com

Jangan lupa membeli buku yang terdapat dalam bahasa inggeris dan 
bahasa melayu di cawangan MPH di seluruh Malaysia

Memang akak selalu membeli belah di MYDIN  tak kiralah di Danau Kota, Rawang, Jalan Tunku Abdul Rahman dan Selayang ..sekarang ni senang dah banyak supermarket  Mydin..ia ada di mana-mana..sebab harganya memang berpatutan.

Memang berbaloi-baloi membeli belah di Mydin..
"Mengapa Bayar Lebih? Belilah Dengan Harga Borong!"

9 ulasan:

  1. usaha yang tak ternilai hasilnya..

    BalasPadam
  2. tuan mydin ade buat buku??wajib beli ni..

    BalasPadam
  3. waaaaahhh... best laaaa dapat voucher mydin..

    BalasPadam
  4. memang bagus mydin ni...harga murah

    BalasPadam
  5. entah.. kekadang kalau bab susu dan drypers lebih murah kat speed 99... x tau la brg2 lain, sbb itu yg banyak mama berhabis duit gaji...

    BalasPadam
  6. Kita pun kena selalu baca buku sebegini untuk tingkatkan MOTIVASI dalam blogging secara tak langsung...

    BalasPadam
  7. huhu.. sy tatau neh.. kalo tau nk juger juin. beshnyer dpt jumpa keluarga tuan mydin..

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum wbth..

    nice post...
    leh tau seerba sedikit ttg Maiden nie...

    Ada je kat sini...
    !st launching tahun 1990an...kat klang...

    ramai gile sis orang datang serbu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers