OOO

Isnin, Mac 26, 2012

Sukanya Anak-Anak Bercuti Ke Pulau Pangkor

Yang happy gi jejalan ataupun bercuti, mestilah anak-anak kan terutama yang masih bersekolah.  Kita yang dah tua ni kurang sikit rasa excited bila  dah  selalu naik feri dan puas berjalan-jalan.
Masa pegi ke Pulau Pangkor, kami tak dapat naik kat atas sebab feri kecik, tak tempat nak naik kat atas, budak-budak cuma boleh menikmati pemandangan di belakang feri ajer. 
Nasib baik masa nak balik semula ke Lumut kami dapat naik feri yang ada tempat duduk kat atas tapi akak dan suami tak naik,  yang naik anak-anak ajerlah. Kami duk berduaan kat dalam ajer.
First time Imran dan Ira merasai pengalaman menikmati pemandangan di luar feri , masa  ke langkawi mana nak rasa pengalaman macam ni.
bot nelayan sedang mencari rezeki
dari kejauhan ternampak Pulau Pangkor
 Ira pun happy sebab dia yang nak sangat tenguk Pulau Pangkor tu macamana.
tertunailah hasrat di hati Ira..
sebenarnya akak hadiahkan percutian ke sini dek kerana Ira telah berjaya dalam peperiksaan PMR tahun lepas.
Yang paling best sebab akak gunakan pendapatan dari hasil berblog 
100% untuk percutian kali ini 
Terima kasih Nuffnang.
selain dari itu akak nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua anak-anak terutama suami yang membenarkan akak berblog dan kerjasama dari mereka akak berjaya mendapat hasil dari berblog.
tanpa sokongan dari mereka akak tak akan berjaya.
terima kasih suami dan anak-anakku
Pulau Pangkor, memang indah...tempat yang sesuai untuk bercuti
Sekarang jeti di Lumut dah cantik, tak macam dulu tapi
Akak dan anak-anak memang tak puas hati dengan keadaan tandas di sini.  Dahlah di kenakan bayaran sebanyak 0.30 sen seorang, keadaan di dalam tandas memang tidak memuaskan. Memang menggelikan dan memang memerlukan penyelenggaraan yang sempurna.
cantik kannnnnn
 Jeti ini memang tempat tumpuan pelancong asing dan orangramai, bila tandas tidak di selenggara dengan baik, ianya agak memalukan kerana dah tentu akan menjadi satu isu yang akan di perkatakan  kepada teman-teman apabila mereka pulang ke sana semula.

Semuga pihak berkenaan akan mengambil tindakan yang sewajarnya.

11 ulasan:

  1. Memang best gi sana. Saya pernah gi 3 kali. Kalau boleh nak gi lagi, tak tahu la bila opah nuffnang nak bagi duit percutian macam kakinakl ni.

    BalasPadam
  2. last ke pangkor waktu zaman remaja dulu...lama sangat dah tu..mesti banyak perubahan dah berlaku...tapi seperti akak kata tandas tak bersih..mana-mana kita pergi tandas lah mencerminkan keadaan sekeliling...rugilah kalau orang duk sebut2 tandas tak bersih..luar cantik dalam hampeh...

    BalasPadam
  3. Wah bestnye pergi bercuti... ;)

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah kak.... rezeki berblogging dapat dikongsi untuk seisi famili.... holiday camni memang perlu untuk rehatkan diri kita

    BalasPadam
  5. pangkor 1 hari jalan2 pon dah cukup. tahun awal 2007 kot, time tu hasanah x lahir lagi

    BalasPadam
  6. tak pernah lagi pergi pangkor, langkawi pernah la sekali.

    BalasPadam
  7. Kalau dah bleh bwk satu family pergi vacation guna duit nufnang, mesti riban ni kan? Erm, pasal tandas tu... cleaner tu satu la, kena jaga, tpai pengguna2 pun sepatutnya perlu berhemah la guna toilet. Tinggalkan toilet sama seperti mcmn kita nak guna toilet tu.

    BalasPadam
  8. wah bestnya di bercuti.. dah lama juga saya tak bawa family gi bercuti.. ingat nak gi bercuti jugalah hujung tahun ni.. paling best guna duit hasil blogging.. betul tak kak?

    BalasPadam
  9. best nya bercuti ;)

    eeee,balik2 tandas kotor

    BalasPadam
  10. wahhh... bestnya! saya baru nak g.. doakan selamat pergi dan balik, boleh story panjang-panjang macam akak! eheh..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...