lazada

Lazada Malaysia

Selasa, April 03, 2012

Jejalan Di Hari Kraf Kebangsaan 2012

 
Hari Isnin lepas akak gi ke Pameran Kraf di Jalan Conlay.  Dah habis dah pameran pada 2hb. April ..semalamlah kan.  Lambat lak buat N3.
nasib baik tak minat kain batik sutera..akak cuma jalan jalan sambil cuci mata..kalau idak mesti habis ratusan ringgit
 Akak paling suka jalan tempat kraftangan kayu..congkak gergasi di perbuat dari tempurung kelapa..unik bukan
 wah ada kasut kayu sekarang ni..macam-macam saiz ada tapi cuma untuk hiasan sahaja.  Larat ker nak menapak kalau di pakai?
 demo mengukir kayu ukiran 3D..harga memang mantop sebab bukan senang nak mengukirnya sebab mengambil masa yang lama
dah penat berjalan boleh lepak dengar orang nyanyi..kat lobi utama
paling suka tenguk ukiran pintu dan kayu..bestnya kalau dapat kan
pintu ala cowboy
bila lapar gi ajer cari tempat makan..macam-macam ada tau..
ada masakan negeri sembilan dan johor kali ni.
suka makan kueh akok..selain dari itu ada gak kueh mueh yang lain seperti kueh baulu dan lompat tikam
ni demo kueh tahun lepas...akak nak cari kueh ni lagi, tapi sayangnya tak adalah pulak tahun ni...kalau sape tau apa nama kueh ni?
Dalam perjalanan nak pulang..Eh eh...cam kenal ajer..rupanya Jard yang datang ikut rombongan RTM..wah untunglahhh..banyak lagi gambar tapi malas pulak nak upload

Memang tak miss lagi gi ke sini setiap tahun...tapi tahun ni tak banyak keluar RM.

14 ulasan:

  1. cantiknya ukiran kayu tuh. mesti mahal kan.

    BalasPadam
  2. saya ni tak terpergi2 la,dah bartahun2 dah ade acara ni kan

    BalasPadam
  3. eh..best la kak ina...tak sangka siap ada demo bagai..selama ni saya ingatkan mcm pameran jer..

    suka tengok kasut tu..

    BalasPadam
  4. xdpt pg tahun nih, kakak sy pegi terbeli gak la dia kain batik hehe

    BalasPadam
  5. cantik nya kain batik..

    Nurul pernah jahit batik yang harga beribu.. masa tu tgh praktikal, masa jahit tu hati2 sgt..

    BalasPadam
  6. tu ar, nampak kosong je tangan..biasanya dah penuh..hehe

    BalasPadam
  7. nt dtg lenkali bitau saya eh..opis sy kt sini..hehe :p

    BalasPadam
  8. Best la kak ina mcm2 tempat sampai...

    BalasPadam
  9. x beli pape ke untuk buah tangan

    BalasPadam
  10. Saya juga xsempat nak terjah

    BalasPadam
  11. Kalau silap si NADIA MUSTAFA ada berniaga kat sini kan...

    BalasPadam
  12. salam kak...

    kuih tu kuih apam yg dibungkus dgn daun rambai @ dikenali sbg 'apam johol'.
    terkenal di johol (daerah kuala pilah, n9). dh jarang jumpa pama johol tu skrg ni

    BalasPadam
  13. mualaikumsalam..betullah tu tanpa nama..memang sedap kan

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...