OOO

Khamis, Mei 24, 2012

Makan Tengahari Di Rumah Makan Pondok Flora Padang

Alahai ada lagi yang akak tak pot pet pasal gi Padang..dah basi dah kan.  Tapi akak nak buat N3 gak sebab nak buat kenangan.  Entah bila lagi nak gi sini tak taulah.
 Setelah pergi tenguk Istana Basa Pagaruyung, perut kelaparan.  Bila ketua rombongan bagitau nak makan kat tengah sawah padi..wah rasa syoklah pulak.  Tak pernah lama merasai pengalaman camni.
Rumah Makan Pondok Flora@ Restoran Pondok Flora terletak di JlnRaya Batu Sangkar-Tabek Patah ni memang cantik pemandangannya.  Kat sini juga ada di  jual barangan cenderamata tapi kami tak layan sebab perut lapar nak makan.
 Makanan telah terhidang..tapi kami tak makan..sibuk menikmati pemandangan 
Seronok betul duk kat sini..angin bertiup sepoi sepoi...
  
Semua sibuk posing sana dan posing sini termasuklah akak. Lokasi di tengah persawahan yang dikelilingi oleh Bukit Barisan memang cantik sungguh tenguk pemandangan di sekitar Pondok Flora Restoran ini.
 Masakan padang mana ada 2-3 lauk..macam-macam ado. Sate ni sedap gaklah.Kami juga makan durian kat sini...tapi kami tak berani makan banyak..
 Sape yang tak habis makan nasi dorang lempar kat kolam yang banyak ikan.  Akak pun sama jadi budak kecik..ashik bagi ikan makan nasi.
 kalaulah kampung akak camni..bestnyaaa
Budak-budak dah kekenyangan dorang layan congkak.  
Kalau tak nak duk di kerusi korang boleh gak duk bersila
Pemandangan di belakang restoran/rumah makan Flora.  Sawah terbentang luas..itik berenang-renang di sini.  Ada ker idak ek restoran konsep camni di Malaysia?
Kami yang kekenyangan..tapi kan ikut tekak mak mak ..lagi sedap makan kat restoran sederhana kat bukit tinggilah.  Tapi tak taulah tekak orang lain.

11 ulasan:

  1. Cantiklah tempat dia Kak Ina.. sejuk mata memandang.. tgk makanan pun sedap..

    BalasPadam
  2. bestnya tgk pemandangan dia :)

    BalasPadam
  3. sedp mkanan tu...cntik la tmpt ni

    BalasPadam
  4. MasyAllah,seronok kalau dpt rase pengalaman mcm ni ;)

    BalasPadam
  5. best2... haza, Padang x sampai lagi... hehehehe

    BalasPadam
  6. Xpnh lg ke sana.. Entah bila taun dpt pegi.. Syok la k.ina slalu jln2 eh..

    BalasPadam
  7. Memang best bila dapat makan dengan suasa kampung sambil kena angin luar kan...

    BalasPadam
  8. Kalau dapat bg ikan makan memang kita jadi leka ;)

    Perut pun rasa kenyang ;)

    BalasPadam
  9. aduhh bestnyer kak, cara hidangan, pemandangan dgn udara yg nyaman eh..lg2 masakan sana mmg sdp kan..

    lg2 sambal dia tu..waduh2..

    BalasPadam
  10. suasananya amat tenteram.. best kalau makan2 family camni

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers