OOO

Rabu, Oktober 03, 2012

Minuman Penuh Rasa Coklat Yang Sesuai Untuk Semua

48 hours Sticky Post. Scroll down for the latest entries.



Biar Betul. Cuba Rasa kalau tak percaya
 
Bila ke kedai untuk membeli mata tertumpu kepada Minuman Coklat Dutch Lady terbaru yang ada  kat rak di situ.  Balik-balik rumah semua anak-anak tak teruja nak mencuba. Pergghh memang sedap sungguhlah...lain dari yang lain.

Selain dari mudah di bancuh (EZYMIX), rasanya coklatnya memang terasa di tekak dan lazat pula.  Anak-anak saya menggemari dan menjadikan minuman coklat ini untuk sajian di waktu pagi, petang dan malam.

Ira juga telah membeli pek Minuman  Coklat Dutch Lady untuk di bawa pulang ke asrama sebab sukakan rasanya yang enak.  Dah tentu rakan-rakan sekolah Ira pun teringin nak membeli bila Ira minum di waktu pagi dan malam.


Biar betul.  Cuba Rasa kalau tak percaya.

Minuman  Coklat Dutch Lady juga  penuh dengan khasiat kerana di perbuat daripada :-

  • Susu (Susu Tepung) 
  •  Koko 
  •  Minyak sayuran 
  •  Vitamin B Kompleks (8 jenis Vitamin B), 
  •  Kalsium, Magnesium 
  •  Protein 
  •  Omega 3 & 6



Minuman Coklat Dutch Lady yang  penuh dengan rasa coklat dan mengandungi susu tepung ini , merupakan sumber kalsium yang baik untuk membina tulang dan gigi yang kuat.


Bila Imran merasa  minuman coklat Dutch Lady..terus dia kata..

Mak..nanti nak minum ni ajer bila nak gi sekolah waktu pagi.

Imran pun sukakan  rasanya yang enak dan lazat.

2 hidangan minuman ini membantu memenuhi 50% keperluan kalsium seharian.  Bagus untuk dijadikan minuman seharian buat saya dan suami yang telah menjamah usia ke 50.




Minuman coklat ini juga mempunyai Omega 3 & 6 adalah asid lemak perlu unit asas untuk membina DHA Dan AA untuk menyokong pembelajaran dan Alertness.  Wah dah tentu bagus untuk anak saya Imran yang masih di alam persekolahan.


Selain itu Minuman Coklat ini juga mengandungi Vitamin B-Complex terdiri  daripada 8 jenis vitamin B iaitu B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 dan  vitamin B1 yang penting kerana ianya berfungsi  membebaskan  tenaga dari makanan untuk memastikan anda bertenaga sepanjang hari.


Contoh fungsi yang lebih khusus bagi  Vitamin  B ialah:

Vitamin B1 - Diperlukan untuk membebaskan  tenaga daripada karbohidrat

Vitamin B2
- Diperlukan untuk membebaskan tenaga daripada protein, lemak dan karbohidrat

Vitamin B12 - Diperlukan untuk pengeluaran sel darah merah.




Untuk 1 mug minuman  coklat panas yang lazat, cuma campurkan 4 sudu makan Minuman Coklat Dutch Lady dan  tambahkan 200ml air panas.  Kacau sebati ..memang rasanya umphhhh..



 
Firdaus buat satu mug besar dan tambahkan kuib ais ke dalam Minuman Coklat Dutch Lady untuk mendapatkan minuman coklat yang sejuk.  Nyamannya bila di minum bila cuaca panas di luar rumah.

Harganya Minuman Coklat Dutch Lady ini cuma RM8.00 (350g) dan RM17.90 (900g)..tak mahal kann.. memang mampu di beli oleh semua orang.  

Biar betul.  Cuba Rasa



Sekejap ajer dah habis bila di hidangkan, semua sukakan minuman ini.  Firdaus dan Ira  sukakan Minuman Coklat Dutch Lady yang sejuk, Russhdi pula sukakan yang panas.  

Semua anak-anak sukakan rasa Minuman Coklat terbaru dari Dutch Lady ini dan mereka tidak jemu-jemu dengannya.
Produk ini boleh di dapati  di pasaraya terpilih / pasar raya besar, kedai runcit tempatan terpilih dan kedai serbaneka , selected Chinese Medical halls (kedai ubat Cina),  di 7-11  dan  semua cawangan  99 Speedmart yang berhampiran dengan rumah anda.




 Oh yer jangan lupa log in ke FaceBook  Dutch Lady Malaysia’s.


 Anda boleh bermain permainan  EZY MIX Party dan boleh menangi hadiah menarik


Jika anda telah menjadi tiga peserta berdaftar yang berjaya mengumpulkan skor tertinggi mingguan, anda  akan menerima hadiah baucar bernilai RM50 (dari 21 September 2012 hingga 18 Oktober 2012). 




Akak dan keluarga dah main dah game yang best ni.  Syoknya bila kami telah memenangi baucar terhad RM2.00.  Jangan lupa lepas main share dengan rakan-rakan Facebook anda pula.



Sebanyak 5,000** baucar bernilai RM2 akan dihadiahkan kepada peserta yang mencapai skor melebihi 200!



 Minuman Coklat Dutch Lady enak rasanya
 Boleh di minum setiap masa
Lazat rasanya..sesuai untuk sekeluarga
 Biar betul.  Cuba Rasa

 
Biar betul. Cuba Rasa!

10 ulasan:

  1. Tahniah dutch lady.good way to make people drink milk:) so.lepas ni sapa yang tak minum susu putih,jgn bg alasan.dah ade inisiatif untuk anda:) untuk kesihatan.dapat jugak eratkan keluarga kan kak ina:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, pandai syarikat dutchlady milk industries ni buat iklan kan. Ambil blogger jadi rakan media mereka. keluarga akak ni pun sporting kan. semua selamba je jadi model iklan susu dutch lady kan.

      Padam
  2. biar betul. dutch lady da kuarkan susu coklat? wahh.. sesuatu yang menarik. saya ni peminat coklat kak.. bole la nanti nak cuba beli .. mana la tau lepas cuba terus jatuh cinta. thnx for the info kak ina =)

    BalasPadam
  3. Tak sangka Dutch Lady keluarkan produk ini. Teruja nk cuba. Mampu dibeli. Dengan rasanya yg lazat, dapat nilai untuk rasa dan wang kita..

    BalasPadam
  4. selalu beli dutch lady kotak kecik tu je..minum sikit dah habis...kena beli semula...tp produk baru ni memang lg mudah la sebab bancuh sendiri je..ok nak pegi beli skrg..byee..haha

    BalasPadam
  5. Kak ina, memang ummi tercari2 susu perisa coklat yang sedap, insyaAllah nak try lah Dutch Lady ni.

    BalasPadam
  6. wah3..sedap je ni ..emmm emmm :)

    BalasPadam
  7. Tak pernah mencuba lagi perisa coklat Dutch Lady ni, tapi bila tengok kak Ina selalu bercerita mengenai keistimewaan Susu Dutch Lady Coklat ni memang betul-betul kena rasa ni.
    Kena dengan tagline BIAR BETUL. CUBA RASA :)

    BalasPadam
  8. Ada kisah disebalik COKLAT DUTCH LADY ini.

    Masa di pasaraya saya ambik sebungkus COKLAT DUTCH LADY ni, eN.suami terus marah. Dia kata 'baby kita mana minum susu coklat ni. Dia kan kecik lagi'. Masa tu nak tergelak besar pun ada. Saya biarkan die merungut-rungut sepanjang perjalanan ke rumah. Bila sampai dirumah saya buatkan die air COKLAT DUTCH LADY.. Terus dia tanya air ape ni, SEDAP!!!
    Saya pun jawap.. COKLAT DUTCH LADY la yang awak bebel saya beli tadi... Terus die sengih2 malu.. Untuk orang dewasa rupanya...

    BalasPadam
  9. ibu menyusu boleh minum tak ?

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...