OOO

Ad

Sabtu, November 03, 2012

Nasi Lemak Kukus Sri Pandan

Assalammualaikum semua

Terima kasih kepada yang sudi join GA kali ini.  Tunggu keputusannya yer..anak akak yang pilih pemenangnya.
 
Nasi lemak kukus ni terletak dekat Ampang Point..dekat dengan CIMB Bank..pernah makan sekali masa akak kena duk hospital bulan 4 yang lalu.  Tapi masa tu anak akak tapau dan makan ramai-ramai dalam bilik.

Bila hb masuk wad..akak ajak keluar jap gi layan makan nasi lemak ni.  Akak ni tak kisah ..nak makan kat mana pun..tapi yang penting tak ada bau-bau yang tak menyelerakan sebab hidung akak ni sensitif.  Bila ada bau yang tidak menyenangkan...secara automatik tekak tak lalu nak makan.

Pernah akak makan di satu restoran..alahai ada lipas kat dinding..bukan satu tapi ada 2-3 ekor.  Nasib baik dah sudah makan keluar..kalau sebelum tu...sorrylah.  Tapi akak tak nak sebut nama tempat makan tu sebab kesiankan bisnes mereka...takkan nak tutup periuk nasi dorang kan.


Beraneka lauk pauk ...pilih ajer yang mana satu..banyak betul pilihan yang ada.  Macam nak makan tengaharilah pulak.
Akak cuma ambil nasi dan sambal sotong kering.
 Anak akak
 Peminat paru goreng..akak memang jarang nak masak paru kat rumah.  Suami akak bising sebab dia kata tak elok makan organ dalaman.  Kalau anak-anak nak makan..akak suruh dorang gi beli ajer.
Makan secara santai dengan tiupan angin malam
 Model kanak-kanak perempuan
Model kanak-kanak lelaki
Jumlah semuanya termasuk minuman..

13 ulasan:

  1. Sesekali makan nasi lemak waktu malam.. ok juga kan..

    BalasPadam
  2. sedap tak auntie? hehe selalu gak lalu dpn cimb bank ampang point tu..biasa tgk tak ramai org hehehe

    BalasPadam
  3. nampak sedap la paru goreng tu...tak pernah mkn lsgi sebelum ni..hehehe

    BalasPadam
  4. saya suka nasi lemak kukus..mesti cuba ni...sebab tak ramai yg rajin mengukus nasi lemak sekarang ni kan? ;-)

    BalasPadam
  5. sedapnya nasi lemak, tambah pula dengan lauk yang ummpppphhh

    BalasPadam
  6. amboi ..ramai orang ye..
    nasi kukus pernah makan ?
    saya mkn kat ganu aritu perggh ! pedas gilak

    BalasPadam
  7. paru!! memang nampak sedap kak.. hehehe

    BalasPadam
  8. As-Salam Kak Ina,

    sedappp nya nampak Nasi lemak tu.... nak sikit boleh? hehehe ...tapi tak boleh makan selalu lah kan kak..sebab berlemak tu ..tapi mmg nasi lemak kukus lagi sedap dari Nasi Lemak yg masak cara biasa ...

    BalasPadam
  9. SA suka makan secara beriadah mcm ni tp kena pastikan kawasan tu betul2 bersih...heheheh

    BalasPadam
  10. Banyaknya lauk.. Memang nampak menyelerakan betul nasi lemak ni kak..

    BalasPadam
  11. kt uma lov pn ada mcm ni, hidangan nsk lmk d tgh mlm dgn plbagai pilihan laok paok yg dihidangkn..

    mmg sedap kn n murah dari nsk lmk yg dijual pg hari..tp sesekali mkn boleh la..nsk lmk tu..huhu

    erm betul jgk tu slalu knk2 dikatakan x elok mkn organ dlmn hiawan.. ermm btol ke ye?

    BalasPadam
  12. sedap pulak tgk nasi lemak dgn paru sambal lama tak makan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers