OOO

Jumaat, April 12, 2013

Mee Bandong De Muara

Assalammualaikum

Kat rumah akak ni anak-anak dan suami memang penggemar mee bandung.  

Akak selalu guna jenama Sernan bila buat mee bandong..akak tak pandai sangat nak buat sendiri pes ni.  Kadang-kadang kalau makan kat kedai buat sakit hati ..ada yang rasa cam kuah tomato tak pun cam kuah entah apa tah.  
 
bila gi kedai runcit kat Greenwood terjumpa pula perencah jenama ni pula. Sajer nak test sedap ker idak ... terus beli paket besar dan beli bahan-bahan yang di perlukan.
Kalau nak ikutkan resepi kat bungkusan cuma buh air rebusan daging, akak lebih suka goreng dulu bawang merah dalam 2-3 biji yang di hiris halus baru masukkan air rebusan daging.  Buh telur sebiji, udang dan sotong biarkan merenih, masukkan sawi dan taugeh.

Taburkan hirisan tahu goreng, bawang goreng, daun sup dan daun bawang..perah jus limau kasturi
sikit..fuh..sedappp...pes yang ni ada rasa kacang tanah....tak yah makan kat kedai lagi.  Jimat belanja kan..al maklumlah sekarang kalau makan kat kedai anak beranak keluar gak berkeping-keping duit merah tu.


17 ulasan:

  1. terliur nengok gambo kak..;)

    BalasPadam
  2. ne kwn ayah sy yg bt.. sedap sgt selalu gak borong ngan beliau

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh yer ker..tentu peminat mee bandung gak kamu ni dyshasha

      Padam
  3. Sedap tu
    Plg ptg mudah untuk dihidangkan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang mudah tau sop
      cepat di sediakan

      Padam
  4. Wahhhh menarik tu Kak Ina nampak sedap fuhhhh xsabo nk carik pes tu hehheh :)

    BalasPadam
  5. salam kak ina..kecur liur nengok mee bandung ni kak..

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. memanglah tak ada cik chinta..mnak buat camner kan

      Padam
  7. assalamualaikum kakina...sedapnya tengok mee bandung tu...:)

    BalasPadam
  8. nak mkn mee bandung sedap gi kat sek 13 shah alam. ada satu gerai kat tapak letak kereta kat situ.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jauhlah kak yon nak gi..klu kak yon nak belanja bolehlah :)

      Padam
  9. saya pernah guna pes mee bandung tapi tak ingat brand apa....senang jer....

    BalasPadam
  10. Terima kasih kerana mencuba perencah mee bandung demuara. .. kami juga mengeluarkan perencah soto, mee rebus, sambal ikan bakar, dan pecal...
    Demuara

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers