OOO

Isnin, April 01, 2013

Resepi Makaroni Bakar

Assalammualaikum
Buat lagi  macaroni bakar resepi dari Kak Ida ..dulu buat kecik-kecik..kali ni masuk dalam bekas kaca besar...ada lebihan sos spaghetti daging..tu yang rajin nak buat.  Bila cuti sekolah ni jamu anak-anak yang ashik lapar ..lapar..lapar..ajer bila duk kat rumah.


Bahan atas: 
2 cawan susu full cream
2 biji telur
4 sudu besar tepung gandum
1 susu teh dry parseley
1 sudu teh dry basil
satu peket onion sup mix atau beef cube (akak buh beef cube)
salt and pepper to taste.


Macaroni 250gm

Resepi spaghetti sauce kat SINI
Cara Membuatnya
1.  Pukul  semua sehingga sebati.  Ketepikan.

2.  Rebus makaroni sehingga lembut..lebih kurang 250gm kemudian toskan. 



3.  Bubuh minyak zaitun sebelum di letakkan macaroni kemudian  tuangkan cecair di atas dan letak spaghtetti sauce.  
4.  Kemudian taburlah mozarella cheese banyak mana yang anda suka.

5. Bakar dalam oven panas 200C selama 15 ke 20 minit atau sehingga cheese mula kekuningan...pastu potong dan sesuai di makan pada waktu petang.

19 ulasan:

  1. sedapnya kak....tak pernah buat lagi resepi nie...

    BalasPadam
  2. waaaa..sedapnye...dh lam tak buat makaroni bakar..last buat ms ecah form 1 dulu..kira-kira 11 tahun y lalu..hahahaha..agak lama kan..heeeee

    BalasPadam
  3. sedapnya kak ina mcm nok g kl je...

    BalasPadam
  4. saya cuti ke tak curi ke,asyik lapar memanjang...ni kalau buat lak makanan ni mau menambah tak cukup..

    BalasPadam
  5. wah sedapnya kak ina
    Sop mmg suka makaroni bakar ni :)

    BalasPadam
  6. alamak sendapnyer..pena buat sblm ni tp makaroninye tbakau..xtau nape..kering sgt kot..lol

    kali ni salin resepi akak plk..hahaha tp xtau ler bile ade msa bole buat..ce akak poskan kt lov.. :P

    BalasPadam
  7. Sedapnya kak ina, mewah dengan cheese tuu, sungguh menggoda selera.

    BalasPadam
  8. assalamualaikum kakina...sedapnya membuka selera...;)

    BalasPadam
  9. wow!!!! peberet deno ni akak!!!!!!! deno pernah pun buat sendiri... nyum2... nanti nak buat lagi la....^^

    BalasPadam
  10. Sedap nyer Kak Ina terluir D5 tgk nyer dah ler tu mmg pebret adehhhh tetiba lapo lak hehhehe :)

    BalasPadam
  11. Kak Ina..... boleh kah saya jadi jiran Kak Ina? huhuhu

    BalasPadam
  12. Sedapnyer Kak Ina.. pagi2 dah tgk makanan sedap2.. :)

    BalasPadam
  13. mozarella cheese buat tak leh tahan, gerenti terangkat...

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers