OOO

Rabu, September 04, 2013

Di Jamu Blogger Miri

Bila akak datang di Miri, akak telah dijemput ke rumah blogger masak memasak yang cuma kenal di alam maya. Tentulah akak tak tolak jemputan makan tengahari sebab  Rozi dah janji nak masak masakan kampung sarawak.

Hidangan pertama ialah dodol labu...akak yang tak suka labu pun boleh jadi sukakannya..♡♡♡♡♡♥
Sape yang tak suka kek lapis sarawak kan..pelbagai warna dan corak memang rugi kalau tak masuk kedalam mulut.
Kukis kat rumah Rozi masih ada lagi..paling akak suka kukis yang di bawa  khas dari Kucing...tak taulah apa namanya.
Dessert yang  sangat sedap ♥♥♥♥.cheese cake yang ada kacang pistasio di dalamnya...rasa nak minta lagi sepotong tapi perut dah tak  boleh diisi lagi.

Banyak lahi gambar masakan sarawak yang akak ambil tapi ada dalam kamera..nanti bila dah balik kl  nanti baru akak buat n3 penuh yee..gambar ni ajer yang ada dalam tab. Dah biasa guna laptop dan pc.. bila guna tab memang haru dibuatnya.

Untung kan jadi blogger ni..hi mana mana ada ajer member blogger yang boleh kita jumpa.  Terima kasih Rozi @Alongroz yamg sudi menjemput akak dan suami.

13 ulasan:

  1. merantau lagi kak
    nanti g miri leh la tumpang umah akak
    ahahahahaa

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak ina, perghh sedapnya dodol labu. nak try gak! hehehhee

    BalasPadam
  3. Salam Kak ina..beraya di Miri ye, bestnya, rindu nak makan kek lapis yang pelbagai tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mualaikumsalam ummi
      Kebetulan masih bulan syahwal dapatlah merasa ni semua

      Padam
  4. kalau makanan sarawak saya paling suka makan mee kolok....

    BalasPadam
  5. Best nyer Kak Ina, biler lah D5 leh sampai sarawak kan :)...

    BalasPadam
  6. Kalau ke Miri wajib rasa kek Lapis Sarawak.

    BalasPadam
  7. nampak sedapnya chesse kek tu..

    BalasPadam
  8. kek lapis tu yang paling suka sekali.....cheese cake tu sure mabeles rasanya......

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah, bersua muka juga kita dua ya KakIna. Maceh sudi datang & maaf ler kalau ada yg terkurang, maklum ler Along terkejar2 ke sana sini tak layan sepenuh masa. Rasa tak puas sembang pun. Insyaallah, ada rezki kita jumpa lagi.

    BalasPadam
  10. Tertunggu jugak hidangan sarawak tu kak. Umai, laksa sarawak ke kak?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers