OOO

Sabtu, Ogos 19, 2017

Astro Terus Perkukuh Kedudukan Dalam Landskap Digital Dengan Melancarkan ‘Aplikasi Gempak’







Astro Terus Perkukuh Kedudukan Dalam Landskap Digital Dengan Melancarkan ‘Aplikasi Gempak’
Menyasarkan generasi Malaynials, ‘Gempak’ rancang jadi platform hiburan digital terhebat di rantau Nusantara

Astro memperkenalkan wajah baru ‘Gempak’, platform digital hiburan nombor satu di Malaysia dan menyasarkan golongan Melayu Millennials atau Malaynnials (remaja berumur 18 – 34 tahun) sebagai audiens sasarannya. ‘Gempak’ yang boleh dilayari di www.gempak.com dan menerusi aplikasi mudah alih kini boleh dimuat turun secara percuma di Google Play Store buat pengguna Android dan Apple App Store buat pengguna iPhone.

‘Gempak’ menawarkan pelbagai kandungan eksklusif, video-video menarik, berita hiburan dan informasi terkini, tips dan tutorial, gaya hidup masa kini, dan siri-siri televisyen yang terhebat dari dalam dan luar negara.

Gempak turut melancarkan musim terbaharu The House yang menampilkan  Fattah Amin

dan Alvin Chong.

Ketua Penjenamaan, Pemasaran Bahagian Melayu dan Gempak, Raja Jastina Arshad berkata, Untuk menjadi sebuah jenama pilihan pengguna, kami di Astro perlu mencapai tahap industri dan berada setanding dengan jenama-jenama terkenal di peringkat global. Namun begitu, pada masa yang sama tampil unik dengan menyuntik elemen lokal yang ringkas, paling intuitif, hebat dan cukup relevan serta bersifat peribadi dan menawarkan nilai terbaik untuk setiap pengguna.


‘Gempak’, perkhidmatan hiburan Melayu popular kami ini telah diperkenalkan pada bulan Jun 2012, terus menghiburkan dan menghubungkan generasi Malaynnials yang sentiasa menginginkan informasi yang cepat, tepat dan mudah. Sejak dari hari ianya dilancarkan, ‘Gempak’ telah meraih hampir 55 juta pengunjung unik (‘unique visitors’), dengan statistik terkini dari bulan Jan – Julai 2017 dicatatkan sebanyak 20 juta pengunjung unik. Manakala dari aspek tontonan digital (‘digital views’) pula, ‘Gempak’ berjaya mencatatkan sebanyak 1.1 bilion tontonan secara kumulatif (menerusi laman sesawang, YouTube dan Facebook), dengan statistik terkini dari bulan Jan – Julai 2017 dicatatkan sebanyak 264 juta tontonan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...