OOO

Jumaat, November 28, 2008

Ke Zoo Negara

 
 Rasanya ramai yang dah ke zoo negara kan....akak ni pulak..dah naik bosan gi zoo ni..tapi anak nak gi jugak..terpaksalah jugak gi...pergi ni pada cuti sekolah pertengahan tahun dulu..
 
yelah budak-budak ni bosan nak duduk rumah aje...nak bagi ramai...... ajak kakak dan mak.....kakak pun bawak 2 hero dia yang kecik...anak akak dan anak kakak akak yang besar-besar semua tak nak ikut...malu agaknya nak gi sini...lagi pun apa yang ada di situ kecuali binatang.......

Imran dan sepupu dia kat akarium...ikan-ikan kat dalam tu memang besar-besar..kalau goreng pun sedap...
Imran takut dengan unta tu..terpaksalah akak tenangkan dia..pasal nak ambil gambar.
Kanak-kanak riang kat kandang rusa..
macam biasalah si ira ni..suka ambil gambar...
Tak berapa lawalah bulu burung merak ni...mungkin tak cukup zat kot...
Ni antara burung-burung yang menarik di zoo ni..
Masa tu pulak ada pertunjukkan binatang....ni singa laut........
burung kakak tua...
mak, akak dan kakak akak.........muka macam orang boring aje....
Imran bersama 2 sepupu dia...yang tembam tu duduk dengan mak sekarang....mak jaga dia...
Kenapa akak bosan gi sini? Dulu masa akak kerja jadi guru tabika..boleh dikatakan acara jalan-jalan ke zoo negara adalah acara wajib setiap tahun...jadi bila dah tiap-tiap tahun pergi..binatang kat zoo pun dah kenallah dengan akak kot....sampai akak dah hafal dah mana satu kandang monyet...harimau......dan sebagainya....kalau pergi sana....riuh rendah di buatnya...

masa tu kelas kat tabika perpaduan ni ada 2 kelas aje..tapi kanak-kanak seramai 45 orang satu kelas...kalau dua kelas dah nak dekat 90 orang..belum termasuk guru dan ibubapa yang rajin nak ikut dan ahli jawatankuasa....kami mintak tolong mak-mak yang ikut.... tolong cikgu control anak-anak ni.....dan ayah-ayah tolong angkat barang......Sekarang ni cikgu-cikgu dah untung..dah di hadkan setiap kelas cuma ada 25 orang murid aje...jadi taklah ramai sangat..

kalau gi sini..memang penat ...jalan punyalah jauh........pastu kena jaga kanak-kanak ni..tahulah kanak-kanak ni..mana nak duduk diam..... takut kalau tidak hilang nanti....sape nak jawab....tapi dah tanggungjawabkan terpaksalah pikul.........

Ni tahun pertama akak bekerja dan bawak kanak-kanak ke zoo ni..tak silap akak tahun 1994..masa ni akak kurus lagi..sebelah akak yang tocang 2 tu liyana..masa ni umur dia 5 tahun..akak memangkan sekolahkan dia dan firdaus kat sini aje..pasal yuran di murah sangat...dalam RM10.00 aje masa tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers