OOO

Khamis, Disember 24, 2009

Alhamdulliah...mereka telah selamat kembali

Ambil mereka ni semua hari Jumaat malam Sabtu..tapi banyak sangat cerita..kenalah ikut urutan..betul tak..
Ikut jadual kapal terbang mendarat pukul 12.30 tengahmalam...tapi kami keluar dari rumah kak ipar pukul 12.30 di Teluk Panglima Garang...malas nak keluar awal...dah tau dah..memang selalu flight delay...

Pergi 5 biji kereta...yang nak ambil 3 orang sahaja...biasalah kan...meriah tau sambut orang balik haji  ni...walaupun dah awal pagi tapi suasana macam dah siang.

.Memang betul pun...bila sampai kat KLIA...flight belum pun mendarat lagi...hairan tenguk orang ramai..sanggup berdiri kat sini ramai-ramai..pada hal flight belum pun mendarat..kalau akak tak larat.
 
cucu yang tak sabar menunggu ketibaan atuk kesayangan
 kami lepak sambil borak.-borak...budak-budak kecik yang ikut berlari ke sana ke mari...tak leh duduk diam...dah nama budak-budak..bukan anak patung kan...

Nak dekat pukul 2.00 pagi barulah  seorang demi seorang keluar....gambar blur....kakak ipar akak tersenyum riang...selamat kembali hajjah...

Semuanya sehat walafiat..kecuali kakak ipar dapat batuk-batuk sikit.
Nasib baiklah bawak balik barang baru satu troli walaupun pergi 3 orang.....ni pun satu kereta mpv khas untuk bawak barang ajer.....orang naik kereta......ada yang pergi 2 orang barang 2 troli..shopping kurma gamaknya...
Ahli rombongan kami yang memenuhkan KLIA...kalau kumpul adik beradik suami mau lebih dari 6 biji kereta..penuh KLIA di buatnya..Bila sampai kat umah pot..pet..pot pet...dekat pukul 4.00 lebih baru titun....aduhai mengantuk...


Kerang rebus yang simple..suami akak memang suker makan kerang. ..kadang-kadang beli yang dah siap..kecik sesangat...beli kat pasar tani besar-besar. Cicah dengan cili sos ajer..

7 ulasan:

  1. Alhamdulillah semua selamat...

    Biasalah kan kak..Kalau dah kumpul ramai2 borak sampai pagi memang tak terasa...

    BalasPadam
  2. Bestnya dapat menunaikan Haji kan kak... Bersih je muka FIL akak ni. Yang kelakar tu, menantu siap advertise lagi tu... single and available... ahakss..

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah...semuanya dah selamat sampai ke tanah air!!!Amin!

    BalasPadam
  4. salam sue..memang kalau pot pet pot pet..tak sedar masa berlalu..

    salam ena..amin..



    salam mamaFaMi...memang best tau bila dengar cerita dari mereka ni..entah bila lah rezeki akak pulak..


    salam watierman...amin..

    BalasPadam
  5. sporting tul menantu sorang ni. siap iklan fil lagi...hehehe. suasana cenggini mmg lumrah kalu hantar dan sambut org pergi dan balik haji...alhamdulillah, semuanya selamat!

    BalasPadam
  6. salam Azita...saje-saje menyakat fil tu...dulu lagi best kan..teringat masa hantar atuk kat port klang masa kecik..lagi ramai...tapi best..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers