OOO

Khamis, Februari 04, 2010

Akad Nikah Haire dan Munirah

Bukan anak akak yer akad nikah...mereka masih belum kerja lagi..mana nak mencekau duit...sekarang ni kalau tak tak RM10,000-RM20,000 jangan harap nak suruh mak ayah pinangkan anak dara orang....kalau mak ayah orang kaya bolehlah sponsor...yang nikah ni sepupu suami yang tinggal di Sungai Besi.
 hantaran dari pihak lelaki...
suker tenguk bunga ros ni...
Bersama ibu saudara dan kakak sulung pengantin lelaki...lepak kat tangga masjid sebelum rombongan pengantin perempuan sampai..
Kelamkabut di buatnya sebab akak baru balik dari Pasar Tani Taman Melawati..akak keluar pun awal sikit...pukul 6.30 pagi dah merempit ke sana....ikut agenda mereka nak nikah pukul 10.00 pagi...nasib baiklah akak sampai dan balik awal. Dan nasib baik jugak mereka nikah di Masjid Sallehuddin di Taman Melati...dekat ajer...tak sampai pun 15 minit.  Yang best tu kami sampai dulu dari rombongan lelaki.
Untungnya pengantin lelaki ...dapat hp, jam tangan, tali pinggang dan cermin mata hitam...bravoooo
 yang wajib..mas kawin, cincin dan gelang tangan (hadiah dari seorang suami kepada isteri kesayangan)
Tersenyum bahagia sebelum akad nikah...debaran di hati saper yang tahu..
Meminta keizinan pihak perempuan..no kawin paksa okeyyy..pengantin lelaki tengah dengar ceramah dan di soal jawab oleh pak imam...nasib baik dah menghafal...semua soalan dapat di jawab dengan mudah...chiayokkklah haire...
Tibalah saat yang di tunggu-tunggu...mula-mula imam ajar camner nak lafaz akad nikah (ala tentu Haire dah hafal kan)...pastu bapa pengantin perempuan ambil alih.
Dengan sekali lafaz...resmilah Munirah menjadi isteri kepada Haire....dinikahkan oleh bapa Munirah sendiri.
 
Ku pohon restu agar rumahtangga yang baru di bina akan kekal  selama-lamanya
 Lafaz  taat setia antara suami dan  isteri... 
pemberian dari suami..auwww kenangan yang terindah...
bersama-sama keluarga pihak lelaki..kakak-kanak dan abang bersama mak tiri  (belah kiri sekali) dan mak saudara (belah kanan)..ibu Haire meninggal masa beliau masa kecil..mak tiri dialah yang bela beliau masa beliau bersekolah
Terciptalah sebuah lagi ikatan kekeluargaan di antara dua belah pihak 
Masa akak kawin dia masih kecil lagi...sekarang ni Haire dah besar dari akak 
bersama pengantin 
lepas tu kami gi ke Dewan Taman Melati..lauk sedap sungguh...
tak leh tahan tenguk sambal belacan ni..

3 ulasan:

  1. Selamat pengantin Baru..moga bahagia hingga ke hujung nyawa!

    BalasPadam
  2. cantik hantaranyer, bekenan tgk

    BalasPadam
  3. salam watie...semuga doa kamu menjadi kenyataan.


    salam Liza..memang cantik..akak pun memang suker tenguk..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers