OOO

Jumaat, Mac 19, 2010

Penat tapi syoikkkk

Memang seronoklah pergi ke Pesta Buku....macam-macam buku ada...ramai sungguh manusia hari ni..tu maknanya rakyat malaysia dah punya minat membaca.
anak-anak akak dah terjatuh cinta kat komik di sini...layan ajerlah...
kenalah laburkan duit kat sini...nak buat camna..dia orang dah minat. Lepas tu  gi ke booth Ana Muslim...ada orang tegur akak...akak terkebil-kebil..sape ekk..
Laa...watierman rupanya...Watie tinggal di Pulau Pinang tapi kebetulan ikut suami kursus kat sini..dapatlah beliau gi ke sini..akak memang tahu yang Watie ni minat sungguh baca novel..sorrylah Watie ...akak tak perasankan kamu..lagi pun mana pernah watie letak gambar kat blog..tak borak panjang sebab masing-masing sibuk cari buku...
 Lepas tu akak ke Krangkraf...mak datuk luasnya ruang pameran...orang ramai sungguh...
apa lagi akak gi ke barisan penulis yang akak suka...nasib baik ada Anis Ayuni...terus ke rak buku novel cari hasil tangan beliau.
Pastu beli lagi satu novel yang akak belum baca...akak jarang beli novel kat kedai biasa...akak suka beli di sini sebab dapat jumpa novelis dan dapat tandatangan novelis sendiri..oh yer...Anis Ayuni ni sebenarnya akak dah kenal lama sebab beliau pernah mengajar anak akak Liyana masa kat Sekolah di Sri Petaling dulu..Yana yang bagi tau cikgu dia ada tulis novel...akak pun beli satu dulu...lepas dah baca hasil karya beliau..langsung terjatuh cinta dengan hasil penulisan Anis Ayuni.
Yang best jumpa  novelis Norzailina Nordin...kami selalu jugak sapa menyapa di shoutbox..dulu masa pesta buku tahun lepas tak pergi...tahun 2008 pernah juga jumpa beliau...akak pun suka baca novel hasil karya beliau.
Ada juga permainan kat booth Krangkraf..kalau berjaya dapat hadiah handphone tapi kena beli suratkhabar sinar dulu baru dapat main....imran main game tendang bola.... tapi tak menang...
Masa jejalan kat booth yang lain...ada orang sapa akak lagi....akak tanya..sape ek......rupanya ada seorang lagi blogger yang akak jumpa...akak panggil mamaju....tak sangka ada juga orang yang kenal akak lagi ek...apalagi mestilah ambil gambar buat kenangan nak masuk blog...tapi tak leh borak lelama..orang ramai...
Akhir sekali ke booth majallah Ujang ...Imran yang sibuk nak gi ke sini..nak beli komik...lepas tu lepak jap...baru balik...akak naik lrt ajer sampai ke Sentul Timur...jalan jem nak ke PWTC..akak suruh anak akak ambil kat situ ajer...

Nak pergi lagi sebab ada 2-3 orang novelis yang akak belum dapat jumpa...akak teringin nak jumpa LilyHaslina dan Norhayati Ibrahim.

14 ulasan:

  1. salam ina

    wah cepatnya....tkasih masukkan gambar mama tu..da jumpa norhayati ib?

    BalasPadam
  2. mesti ramai sungguh org kan, tu yg liza tak larat kak

    BalasPadam
  3. ina dah pegi ke..syoknya...saya juga tak pernah tinggal..tiap tahun pergi....kali ni..tak tau lagi..tiap minggu ada je hal...
    saya pun teringin nak jumpa norhayati berahim tu....yang lain2 sumo dah pernah...dia je belum...

    BalasPadam
  4. Ingatkan nak pi esok...tapi kena anto anak kat tempat lain lak...entah bila dapat pi nooo

    BalasPadam
  5. rajin kak ina . hehehe .
    saye student pun x g sane . huhuh..
    malu je . huhuhu .

    BalasPadam
  6. Salam,
    Hari pertama pun dah m eriah kan? Saya pun pegi PTC jugak siang tadi...x pi keja sehari suntuk. Nak pegi 2-3 kali gak tahun ni...baru puas hati.

    BalasPadam
  7. Mama dah buat N3 baru pasal tadi tu...tk

    BalasPadam
  8. salam kak ina....

    bestnyer dapat jumpa novelis2 tu.... saya suka Anis Ayuni.... saya pun ada beberapa buku karangan beliau.......

    BalasPadam
  9. woi ramainya orang! agak2 lilyputih nakk jumpe tak?

    BalasPadam
  10. Whoa kakIna, besnya jumpa KakWatie!!! :)

    I think everyone will recognize U wherever U go la kak! hehe, akak pun dah cam selebriti karang..;)

    Kak Norzailina Nordin, pemunya resipi agar2 lapis santan yang love pernah buat ke??? WOW!!! :)

    BalasPadam
  11. saya bru dapat pegi hari nih. Saja bawak anak jalan2 kat situ. Sempat belikan dia majalah & merchandise dari Sayang Muslim.
    Majalah favorite dia tuh.

    BalasPadam
  12. layout dh lain lahh. eh eh

    BalasPadam
  13. salam mamaju..tak ada org guna pc..cepat-cepatlah buat N3..

    salam liza..nak buat camner.ramai pun redah ajerlah..anak-anak akak sibuk nak gi..


    salam erna..ooo minat jugak ek nak jumpa novelis...rugi pulak ina tak jumpa dia..sebab anak kata ada lalu booth nb kara..tapi ina tak perasanlah..nantilah cuber gi lagi sekali..kalau ada rezeki lehlah jumpa dia.

    salam aus..tau pun malu..gi cepat..kang kena sebat..


    salam billet..apa nak buat jauh nak terbang ke sini..sabar ajerlah..


    salam lily putih..la dah jumpa 2 kali kan..mana tau jumpa lagi 17hb ni..


    salam amy..oo minat jugak ek dengan dia..best kan buku dia..akak pun suker..


    salam anyss..lagi hebat..sampai tak gi kerja..baguslah camtu..memang betul kena gi 2 kali baru puas hati..


    salam fad..ooo dah pergi dah yer..best kan..


    hai love..betul tu norz tu juga yang tulis buku resepi...cam selebriti...taklah..akak cuma orang biasa ajer..


    salam mat joe...sajer ajer nak tukar menukar..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers