OOO

Khamis, April 22, 2010

My Dream Destination

Wah topik menarik ni...bila naik kapalterbang mas memang best....sekarang ni mas dah banyak pergi ke tempat-tempat menarik di dunia ni. Pesawat Mas akan membawa kita semua ke tempat destinasi dengan selamat dan selesa.
Tempat impian yang pertama ..... mestilah  nak ke Mekah dulu..jika mampu dan panjang umur insyallah akak akan ke sana dulu..sebab dah tua.

Tapi sekarang ni..memang payah nak gi ke Mekah sebab kena  ikut giliran..kalau  mendaftar  pun tapi  duit tak cukup ...Tabung Haji tak layan sangat...kalau cukup duit pulak..tak di izinkan oleh Allah s.w.t. pun tak dapat pergi juga kan...sabar ajerlah.

Semuga niat hati akak akan tercapai...sekarang ni dah ramai orang muda-muda yang pergi menunaikan haji.  Bagus jugak sebab kalau pergi umur muda..fizikal masih sehat.  Jadi senanglah nak melakukan amal ibadat di sana.
Tempat ke 2 yang menjadi impian akak nak pergi ke Paris.
Nak tenguk jugak Menara Eiffel (bahasa Perancis: La Tour d’Eiffel) .... bangunan yang paling menonjol di kota Paris dan dikenal di dunia sebagai simbol negara Perancis.  Nak panjat sampai kat atas..nak tenguk keindahan paris...tak tahulah bila nak sampai.
Lagi satu tempat impian akak...nak ke negara Mesir.  Sebuah negara yang kaya dan terkenal sebagai pusat kebudayaan yang memiliki sejah besar tentang peradaban duni sejak ribuan tahaun sebelum Masihi.  Mesir adalah negara yang sebagian besar wilayahnya terletak di benua Afrika dan sebahagaian kecil di semenanjung sinai yang merupakan  sebagian dari benua Asia. 

Akak nak pergi sana sebab nak tenguk mumia , piramid dan muzium  Cairo..kat situ tersimpan bermacam-macam benda yang bersejarah.
Jom tenguk

Ep 4/49 - Project Alpha S2


Ep 5/49 - Project Alpha S2


Ep 6/49 - Project Alpha S2

 

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAStraveller.com

10 ulasan:

  1. saya doakan akak dapat sampai ke tmpat impian akak....amin yarabbal alamin

    BalasPadam
  2. SALAM KAK INAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...

    kak , destinasi yg 1st tu bkn akak sorg jek .. daku pung nak g jgk .. now gigih simpan duit kat tabung aji ...

    ** insyallah mama & abah zr akan kembali ke sana bln 6 nnt , wat umrah .. diorg windu nk ke sana ..
    entah2 kalau kite dh g sekali , sure nak g lg kan kak

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kak Ina

    saya doakan agar cita2 kak tercapai,tambah2 lagi untuk ke Makkah

    Wassalam

    BalasPadam
  4. topik baru? alah....saya selalu miss :(

    all the best kak ina :)

    BalasPadam
  5. bercuti....besttt nyerr....windurrr nak bercuti lagikkk...tapi..kene kumpull duit doluu2..heheheheheh

    BalasPadam
  6. salam..kaka adik nurul bulan 1 baru ni balik transit di cairo..dia cakap banyak sangat kristal cun melecun hahaha

    BalasPadam
  7. kaka!saya tak letak video..cane nih!

    BalasPadam
  8. Salam Kak Ina,

    Destinasi No 1 tu pun memang menjadi impian sy selama ni. Walaupun hubby kerja kat sana belum pernah lagi ke sana. Insya-allah jika diizinkan kalau takde aral melintang sy akan ke sana cuti sekolah bulan 6 nnti. Hadiah birthday dari hubby. Tak sabar nak kesana.

    BalasPadam
  9. liza rasa liza nie kot blogger paling lembab, byk sungguh entry nuffnang tak buat lagi...

    BalasPadam
  10. salam aku...terima kasih yer..

    salam zura..wah rajin ek ibubapa kamu gi umrah selalu ..bestnya..
    akak pun tengah giat menabung ni.

    salam nurul..ooo ye ker..nak suruh akak beli ker.

    salam helena..letak ajerlah..

    salam aidah..untungnya kamu..best kan..

    salam liza..tah yah buatlah bagi housewife ajer buat..sbb kamu dah ada gaji..at least kami dpt jugak duit jajan..ahakss..

    Mualaikumsalam Rozali..terima kasih yer..mudah-mudahan.amin..

    salam ct..memanglah kena kumpul..kalau dapat duit terpijak best kan.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers