OOO

Selasa, Ogos 03, 2010

Asparagus dan Burung Puyuh Bercili

Setelah di godek-godek coding html...tu pun setelah minta pendapat dari seorang blogger dan sampai nak juling biji mata mencari ...akhirnya terjumpa jugak coding tu.  Oleh sebab akak tak kuasa nak tunggu manager akak balik..akak godek-godeklah sendiri.  Puas jugak nak membuang ke enam-enam coding tu.  Alhamdulliah rasanya dah tak keluar lagi iklan innity tu. 

Ada yang bertanya sama ada akak ada copy paste ker idak..rasanya kat atas tu semua gambar akak sendiri dan akak memang gunakan ayat sendiri.  Masa pagi tu dah keluar dah iklan tu. Cuma kat bawah tu akak ambil dari berita harian on9.

Tak perlah...akak pun dah tukar password kaw-kaw punya.  Kalau ada lagilah iklan tu masuk..memang orang tu memang terror sungguhlah.  Terima kasihlah yang bagi komen-komen pasal hal tersebut.

Ikut kata Robb kena ambil masa 4 hari baru  boleh dapat gelaran geli-geli tu..sabar ajerlah menanti.
Burung puyuh tinggal seekor ..fikir-fikir nak masak apa ek..dari pada berebut nak makan..akak potong kecik-kecik pastu goreng letak garam dan kunyit.  Nak bagi resepi pun tak reti sebab campak-campak. Cuma akak tumbuk sebiji bawang besar, 4 biji cili merah bersama 4 biji bawang putih bersama sedikit belacan.

Bubuh sedikit minyak dalam kuali, tumis bahan yang telah ditumbuk dan biarkan sampai naik minyak. Masukkan garam bersama burung puyuh yang telah goreng , gaul sekejap dan pastu masukkan asparagus yang telah di potong kecik. Jangan lama sangat, rasa dulu cukup garam dan terus padam api..sebab nanti benyek..(lembek).  Senang kan.

9 ulasan:

  1. Asparagus dalam masakan tu mengingatkan pada kacang panjang... mcm mana rasanya asparagus tu..?





    Artikel terkini :

    BalasPadam
  2. Alahai...nak makan goreng puyuh berempah salah satu hasrat saya yang tak tercapai masa balik kg haritu..
    Bila nengok, menu kak ina harini..tak sesabar la saya nak balik kg nih. Kenapa lah bulan 12 lambat lagi huhuhu...

    BalasPadam
  3. sampai hati sapa tu ek...tapi lega dah selesai :)

    BalasPadam
  4. kalau makan nasi lemak & lauk puyuh goreng garing pn sedap akak

    BalasPadam
  5. Macam sedap jer.
    Artikel akak ni buat saya lapar lah...

    BalasPadam
  6. salam kak ina KL..
    Betul kak, dulu pun saya ada si hijau, lepas 2 hari, "geli2" kena tarik...lepas ceraikan hijau, dalam masa tak sampai 4 hari kot, dah dpt geli2....

    BalasPadam
  7. sedap ke puyuh?
    saye tak pernah makan pun..
    sebab kaler dia sebelum masak tu mcm
    merah2 je..
    tak sampai hati nak makan..
    tapi ayam saye bedal le.
    sebab kaler dia ok lagi..

    BalasPadam
  8. nampak sedap dan macam menjimatkan masa untuk menyediakannya...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers