OOO

Selasa, Ogos 24, 2010

Puisi Kantoi The Contest-Tanpamu Ke Kegelisahan

Tertarik pulak nak menyertai contest dari Puisi Kantoi The Contest. 
Syarat-syarat penyertaan dan hadiah silalah lawat sendiri yer.  Akak nak cuber juga.  Manalah tau kot ada rezeki di bulan yang mulia ni.


Bila kau tiada, ku keresahan
Mencari-cari kau  dimana
Tanpamu segalanya membosankan
Aku memerlukanmu setiap hari
Tanpamu, ku merindui dirimu
Keranamu

Walau pun ada penggantimu
Yang  lagi baik  dari dirimu
Tapi kau tetap dihatiku
Bila kau tiada, diriku tidak tak bahagia
Mengapa aku jadi tak menentu
Keranamu...


Ku kegelisahan tanpamu
Memaksa diri untuk melupakan
Walau rupermu tidak menawan
Namun dirimu sentiasa di hatiku 
Tiap waktu...

Bila kau tiada
Ku kegelisahan, mencari-cari
Kemana pergi, oh cinta hatiku

Nak tau tak apa ke benda ni..sila skroll ker bawah..











                                           ^
                                           ^
                                           ^
                                           ^

                                           ^
                                           ^
Jangan gelak yer..nilah kuali kesayangan akak ni..
akak beli dah lama dah..masa umur Yana dalam 2 tahun kot
Walau dah tercedera tepi tempat pegang..
ia tetap berguna buat akak selagi ia boleh di gunakan.  Walaupun ada kuali non stick yang harga mahal tapi akak lebih suka guna kuali ni..

13 ulasan:

  1. pandai akak buat puisi..bakat terpendam tu

    BalasPadam
  2. hihihihi! sama mcm kite laa..tp kita ade senduk patah.syg gile kt senduk tu.kekeke!

    BalasPadam
  3. teringat kuali lama mama saya kat rumah tu.
    beli la yang baru pun, semua pun mesti guna yang lama jugak.

    BalasPadam
  4. canggihnya kuali akak... :)

    selamat berjaya dalam contest :)

    BalasPadam
  5. Dah masuk kategori antik tu ina..

    BalasPadam
  6. C'Mat Gebu pantun..
    K'Ina puisi..
    haaaaa idea mncurah2 pertengahan puasa ni..
    klu tak scroll.. x trcapai akal ku K'Ina nk ceta ttg kuali kesayangan he3..

    BalasPadam
  7. wahhh... tahan lg kuali tu erkkk. mmg barang dolu2 lebeh tahan dr barang sekarang kan

    BalasPadam
  8. Ingatkan kot handphone ke apa ke...kuali rupanya...pun ada gak kuali favorite walau telinga dah sumbing sebelah

    BalasPadam
  9. sama la mcm ai kak. kita dah sedap ngan kuali tu. org len tengok mcm dah boleh campak dlm tong sampah, tp kita sayang bukan main lagi. dah selesa ngan kuali tu..hehe

    BalasPadam
  10. kak ina ni kelakar la...sy baca dalam nada puisi...pas tu baru tau ditujukan kepada sang kuali...lepas ni leh buat lirik lagu nyanyi sambil pegang kuali tu..tahniah kak ina...

    BalasPadam
  11. salam kak ina...lauk pauk masak lam koli tu lagi sedap kan kak...:) *teringat citer pak belalang scene buat kopi :D

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers