OOO

Sabtu, Ogos 28, 2010

Resepi Coconut Shakes

 Dulu pernah minum coconut shake kat Kelebang, Melaka.  Teringin nak buat.  Kebetulan masa balik kampung suami akak ada ambil se tandan kelapa muda pandan.  Apa lagi..akak teruja nak buat. Mungkin rasa tak sama kot..tapi bolehlah untuk lepas gian.

Bahan-bahan
  • 1 cawan air kelapa pandan (biasa pun boleh) bersama isinya
  • 2 cawan ais krim vanilla-akak guna jenama wall's
  • 1/2 cawan ais
  • secubit garam
Cara-caranya
  Masukkan semuanya ke dalam blender. Blender semuanya dan boleh di minum.

15 ulasan:

  1. macam senang aje ina..boleh mintak izin cedok resepi ekk..

    BalasPadam
  2. ermmm...nak try buatla nanti..saya pun suker coconut shake ni...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. sedap neyh..saya ambik resepi neyh...

    BalasPadam
  5. Kak Ina ... air kelapa pndan tu nk beli kat ne eh ?? kt org jual air kelapa tu ke?

    BalasPadam
  6. orite kak ina .. nnti ela nak try lah. Ari tu dh try soda laici. ayam goreng berempah akak pn dh dok dlm waiting list dah. Paling atas tau!! hehe ..

    BalasPadam
  7. wah sedap2.. ltak gram eh..xtau pn..gula x yah ek..ssh nk jmpe, kat ganu bnyak..hhuhu

    BalasPadam
  8. Wahhh...tetiba teringin. ;p Kebetulan berbuka tadi dengan air kelapa bakar dan makan puding kepala. Enak je rasa. Lama dah tak pekena air kelapa. Fuhhh, sedap!!

    BalasPadam
  9. Salam Ramadhan Kak Ina

    sonang ajerr


    Wassalam

    BalasPadam
  10. kalau yang kat bt berendam dia tambah ais krim soda... terbaek

    BalasPadam
  11. Mak sy ajr kalu nk minum air klape mmg kne de garam skit. Skit je tau... Bru trangkt rasenye.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers