OOO

Khamis, Januari 06, 2011

Janganlah Cium

Bila pergi ke sekolah Imran, akak suka tenguk bila ibubapa sanggup ambil cuti semata-mata nak hantar anak ke sekolah. Terutama bila anak pertama kali masuk ke alam persekolahan tak kiralah masuk tadika ataupun darjah satu.
Dulu masa akak mengajar di Tabika Perpaduan tak ada can nak hantar anak ke Tahun Satu sebab kena layan anak orang. Cuma Russhdi (tak kerja) dan Imran (jadi housewife) ajer akak dapat pergi kesekolah mereka.

Firdaus, Yana dan Ira akak tak dapat pergi, terpaksalah suami akak yang ambil cuti nak uruskan ketiga-tiga orang anak tu. Memang ralat rasanya.
Dari Tahun Satu lagi suami suruh akak uruskan tentang persekolahan Imran terutama pada hari pertama. Hari Selasa lepas akak pergi beli buku kat sekolah Imran.

Bila dah siap beli buku, kebetulan pulak ada perhimpunan pagi berhampiran kedai buku. Dah jadi kebiasaan dari kecil bila dia salam akak akan cium kedua belah pipi. Anak bongsu ni memang tak di nafikan kasih sayang yang dia dapat agak berlebihan.
Bila balik dari sekolah petang Selasa dia boleh kata..

Mak lain kali jangan cium Im ..Im malulah.

Sabar ajerlah...Agaknya masa akak cium dia ada kawan-kawan kutuk dia..tu sebab dia malu.

31 ulasan:

  1. hehe..dah besar dah dia, dah tahu malu maknya cium...:)

    BalasPadam
  2. salam kak ina,
    same dgn anak saya yg faris tu..mase anta dia pegi sekolah dulu, dia mcm malu2 jer bila saya cium dia dpn kwn2 sekolah dia.. :)

    tak mcm anak perempuan..10 kali peluk cium pun takpe..

    BalasPadam
  3. salam kak ina
    cute ank akak

    BalasPadam
  4. mmg penatkan uruskan anak2 sekolah terutama yg ramai tp bila dah besar semua dan tgk anak org mesti teringat kenangan dulu tu...

    BalasPadam
  5. comeynya anak2 akak masa kecil...putih melepak cam mak die

    BalasPadam
  6. anak2 skg kan..mcm tu la.segan hehe

    BalasPadam
  7. hehehe dia malu la tu... anak saya pun cakap macam tu.... jangan cium katanya malu/....dia cuma salam cium tangan saja...

    BalasPadam
  8. Hehehe...dah tau malu yer :-)

    BalasPadam
  9. ^_^ Tak nampak 'macho' lah tu kak kalo kengkawan nampak kene kiss ngan mak..haih kita ni pun tunggu masa ja kott..

    BalasPadam
  10. biasalah tu bUdak2 nk
    meningkat dewasa. hehe ;)

    BalasPadam
  11. comeynya anak2 akak...melepak2 putihnya semangat lak tu..ala kak, biasalah orang bujang..segan kengkawan nengokla tu

    BalasPadam
  12. huhuhu...anak lelaki ni memang cepat je rasa malu dengan kita..dah pandai malu kalau kita cium..sama macam irfan...yang gurl masih senyum lebar kalau kita cium pipi dia..

    BalasPadam
  13. saya masih cium sehingga hari ini

    BalasPadam
  14. Salam kak,

    hahahaa oklah tu dia dh tau malu :)
    kejap je anak-anak macam nie membesar, moga bljr dgn sungguh2 buat imran dan berjaya dalam hidup.

    gemuk sungguh time dia kecik dulu..geram...


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  15. hehe..ada la tuh yg usik2 imran..

    BalasPadam
  16. budak sekarang nie kak memang macam tue tak leh cium depan kawan takut org ejek hehehe

    BalasPadam
  17. hehe.. sama lar adik saya pun.. klu kt umah tak pe kata dia.. h

    BalasPadam
  18. kak, anak sulong sy yg darjah 4 tu... klu boleh lagi nak tayang mama dia cium dia depan kawan2... kadang2 sy sengaja buat2 lupa, dah hantar terus jalan, terpekik2 dia panggil... "mama, mama lupa cium boy!" kakakakaaa

    *epi eniverseri untuk akak & suami... moga ikatan kasih terus mekar selamanya!

    BalasPadam
  19. alahai...kesian kan dia.
    kelakarpun ada.
    imran imran.

    BalasPadam
  20. hahaha.. biasalah tuh kak.. anak akak dah nak jd anak bujang.. agaknyer oyin pun ckp cmtuh gak kat sy nnt gamaknyer bila dia dah naik skolah rendah.. haish, cpt nau masa berlalu kan kak ina.. huhuhu

    BalasPadam
  21. kahakhakahka...adik mia pon mcm tu kak..agaknye kan, budak-budak ni makin besar, makin pemalu la ek..ehhee..comel aje..

    BalasPadam
  22. Salam kak ina,
    sama lah saya, anak awal2 dah warning dari rumah jgn kiss dia depan kawan2, huhuhu

    BalasPadam
  23. wah teruja je tengok kak ina membesarkan anak-anak dengan penuh kasih sayang.. semoga semua terus berbahagia & sihat2 selalu

    BalasPadam
  24. salam kak

    dak2 lelaki mmg gitu ler.. diorg x tau ciuman & peluk ibu tu lebih berkat bile blajar

    BalasPadam
  25. IMRAN...Big Boy..that y shy3..huhuhuhu

    BalasPadam
  26. heheh cium boleh tp bukan dpn org :)

    BalasPadam
  27. salam ina..memang betul..kalau tak dirumah tu..dah salam siap dihulur pipi nak cium..bila diluar..ke sekolah ke..malu pulak dah..

    BalasPadam
  28. as salam....dear kak ina.salam perkenalan...best baca blog akak......sebenarnya sy accidentally tejumpa blog akak pas gugel chelsea vs man u n then cari pages from Malaysia....sajer nak tgk org komen ttg game pagi tadi....alih2 terbaca en3-en3 akak....hu hu hu

    apepun enjoice:) sgt baca nukilan akak.....keep up the good work kak ina....may ALLAH bless u n family always...

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers