OOO

Sabtu, Jun 18, 2011

"Jungle Trekking" di Hutan Taman Negara Pahang

11hb. Jun 2011 (Sabtu)
Pagi lepas sarapan pagi semua berkumpul kat jeti ..nak gi menjelajah hutan di siang hari.
seberang sungai ajer tak sampai pun 5 minit..kena bayar RM1.00 sehala..

 Bermulalah jungle trekking kami 
Baru mula jalan...sisssssssssss ada tapir..
yehaaa dapat gak ambil gambar dengan tapir..tapir tu lari ketakutan sebab terkena flash kamera kata penunjuk arah
ashik klik sana, klik sini..seronok tapi penat
juru pandu arah menerangkan kegunaan daun yang selalu digunakan oleh orang asli
berselirat
Pokok ni berusia puluhan tahun
bestkan Ira..kata tak penat..tapi bila balik ke bilik..pengsannn
mencuba
rotan yang masih muda memang banyak duri..kena hati-hati
chewah..macam bagus ajer..kena panjat ada tangga tak per, bila tak adatangga..fuuhhhh pancit dibuatnya ..hb sibuk kata..beg gantung tu melambatkan pergerakkan. Masa balik hb masukkan dalam back gendung.
penat ek bang..semput gak sebab jarang buat aktiviti camni

cantikkan pemandangan dalam hutan..kamera dari staff hb akak
berehat sebentar sebelum aktiviti seterusnya

Berhasil berhasil..orang lain ambil masa yang singkat, kumpulan kami ambil masa yang agak lama.Sape ek yang lambat..akaklah..

p/s banyak lagi gambar tapi takut ada yang bosan pulak kang.

10 ulasan:

  1. dah lame xbuat aktiviti ni

    BalasPadam
  2. dulu masa belum kawen, byk gak aktiviti lasak gini. skrg dah terbatas, maklumlah anak kecik lagi

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kak Ina

    satu kejayaan
    walaupun lambat sampai

    Wassalam

    BalasPadam
  4. Salam kak, da masuk utan negara tu. cuba masuk utan UKM. banyak gak benda menarik dalam tu. hehe

    BalasPadam
  5. Aslmkm KakIna cayang. Sama pulak, Along panjat gua kemarin. Pun naik bot tak sampai 5 minit bayo RM1 sehala seorang. Penat arini jalan2 jauh, panjat bukut & tangga. Tapi lepas tu best pulak kan KakIna.

    BalasPadam
  6. Yang penting kak badan kita berpeluh kan buat jungle trekking nie...story la lagi kak...

    BalasPadam
  7. .....ade cuba masuk gua telinga tak?
    lagi best!!pengalaman yang hebat...

    BalasPadam
  8. best xtvt masuk hutan. saya kena tunggu baby besar baru boleh masuk hutan...

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers