OOO

Jumaat, Disember 02, 2011

Saudara Musim Durian

Sape yang ada pokok durian bila tiba musimnya tentu boleh buat duit jika durian tu di jual.  Lebih seronok lagi bila kaum kerabat yang ada dusun durian,tentu seronok dapat makan durian di situ.  Macam akak ni manalah ada kaum kerabat yang ada dusun durian.
 Terima kasih Puan Zara dan blogger Zaid

Kalau anak-anak nak makan durian kenalah beli, bila ada geng blogger ajak makan durian kat rumah dia rasa seronoklah pulak.  Kira macam saudara durian sebab bila musim durian ajer datang rumah si Zaid ni.
Akak pergi dengan anak-anak sebab suami akak kerja. Imran seronok bila di ajak masuk ke dalam kebun durian. Dapatlah sebiji..jadilah
Kanak-kanak riang happy dapat makan durian..sorang tu anak buah akak .  Yang best tu dahlah dapat makan, dapat bawa balik lagi.  Alahai rasa malu dan seganlah pulak..siap bagi durian nak buat tempoyak.

Kami sekeluarga memang tak makan tempoyak jadi akak bagi kat mak ajerlah
 Kat rumah makan lagi..ishhh memang hantu durian Imran dan Ira. 
Terima buat Zaid sekeluarga yang sudi jemput akak dan anak-anak

p/s Harap-harap lepas ni dapatlah anak menantu/bisan yang ada kebun durian...

12 ulasan:

  1. bestnya makan durian...saya ada la sikit2 kat kampung cik abang...minggu lepas dah balik kampung makan durian dan rambutan hehehe....dah hilang mengidam nak makan bubur durian....

    BalasPadam
  2. saya mmg asal orang felda,, so banyak gak pokok2 durian kat luar rumah..

    mmg syok kan ada kebun sendiri

    tapi, pokok belakang rumah tak berbuah pulak, awal tahun ari tu dah

    BalasPadam
  3. Minggu lepas kami sekeluarga makan durian felda sg klah..seronoknya kak..durian fresh manis lemaknyaa...pokok sekeliling rumah pulak tu..

    BalasPadam
  4. tetiba teringin serawa derian sejuk2 ni..

    BalasPadam
  5. tetiba teringin serawa derian sejuk2 ni..

    BalasPadam
  6. Akak ,


    saya pun nak jugak ada kawan yang punyai kebun durian...

    BalasPadam
  7. minggu lepas, habis majlis kawen, berkelah mkn durian kt PICC..

    BalasPadam
  8. Sure berebut-rebut waktu makan durian tu.. Bestnya kak.. Kalaulah ada kebun sendiri.

    BalasPadam
  9. wow sedapnya kak... mama kalau nak makan kena beli je le.. nak balik kampung en somi kerje, lagipun wedding adik 24/12.. takkan nak balik sekarang, sapa nak jaga en somi.. isshhh... durian beli rm30 dapat ciput jee...

    BalasPadam
  10. aduh! heaven... beshnyer kalo depa ajak sy gaks...

    BalasPadam
  11. datang ke teluk intan... area sungai manik banyak durian sekarang ni....

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers