OOO

Selasa, Februari 28, 2012

Pokok Dah Tumbuh

 Bila balik sekolah semalam dalam pukul 5.00 petang..Imran dengan penuh excited panggil akak...

Mak..mak...mak tak tau ker pokok yang Imran tanam dah tumbuh!!!

Hairan bin ajaib...pokok apa pulak ni???? 
Bawak sini mak nak tenguk..

Dengan senyuman di bibir Imran angkat pasu dan tunjuk pokok yang dah tumbuh tu.
Laaaaa pokok ni ker?..wa ka ka ka....

Tergelak besar akak tenguk pokok ni...hai anak...anak...macam-macam hal kan

Tak nak mengecewakan Imran...akak cakap gak....

good job...jaga sampai besar tau..

cuba teka pokok apa?

 p/s biarkan anak buat apa yang mereka suka ..janji tak bahayakan diri sendiri dan orang lain.

17 ulasan:

  1. ini bukan spinach ke? hik3...

    BalasPadam
  2. teringat zaman budak2 dulu kak..hihi..excited mcm imran gak..agaknya pokok kacang tak?

    BalasPadam
  3. laaa..awat sebatang jer?mana cukup nk masak lemak taugeh..huhuhu

    BalasPadam
  4. haha...teringat time sekolah dulu, kene tanam pokok ni utk eksperimen......

    BalasPadam
  5. mmg bagus cara Kakina ni..puji anak apabila ank berjaya buat sesuatu yg baik, tak kisah lah sekecil mana pun yg anak kita buat kan..:)anak saya eisya pun suka sgt eksperimen menanam pokok ni..hehe

    BalasPadam
  6. pasni, leh la tanam pokok stawar lak.. senang nk idop.. heheheh

    BalasPadam
  7. waahh... ok la tu.. saya tanam apa2 semua tak jadi.. mak kata tangan panas..

    BalasPadam
  8. xtau napa sy nmpak cam pegaga haha comelnye Imran tanam pokok haha

    BalasPadam
  9. nanti pokok tu besar naik sampai awan
    hehe

    BalasPadam
  10. Pokok ni lempar kat mana pun leh tumbuh.
    Pokok asam jawa.

    BalasPadam
  11. hurmmm... rumput carpet kot....tapi macam salah je ...heehehehhe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers