OOO

Rabu, April 11, 2012

Kota Belanda Pulau Pangkor

 
Pulau Pangkor ni kecil kan...tapi ada gak yang menarik kat sini
 Antaranya Kota Belanda..sejarahnya korang boleh baca kat SINI dan di SINI
 Kat sini juga ada di jual barangan cenderahati, kat warung-warung pun ada gak..harga kenalah pandai tawar menawar.
 Tak pasti tempat ni..perigi ker?
Anak-anak patut di bawa ke tempat bersejarah seperti ini..
takkan nak bawa tempat hiburan ajer kan
 Ramai pelancung yang datang ke sini menaiki teksi van pulau pangkor.  Kami sewa keta tak tau berapa dorang kena bayar.  Masa kami sampai cuaca memang panas, orang berniaga air memang untung..ramai orang beli.  Ada gak orang jual jajan cam goreng pisang, ubi kentang goreng dan kepok lekor.
 buat kenangan sebab belasan tahun dulu tak pegi pun kat sini
Imran ada mood nak berposing.  Berhampiran dengan Kota Belanda terdapat juga Batu Bersurat, tapi sayangnya kami tak bergambar kat situ..lagi satu tempat Batu Bersurat ni macam tak terjaga.
 

6 ulasan:

  1. Bestnya,bila nak ke Pulau pangkor ni..

    BalasPadam
  2. x pernah sampai lagi tempat pangkor ni...

    BalasPadam
  3. Orang Perak pun tak sampai lagi di sini huhu

    BalasPadam
  4. wah banyak jugak tempat menarik kat pangkor...

    BalasPadam
  5. Penah ke Pangkor tapi terlepas plak trip ke kota belanda ni.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers