OOO

Selasa, Jun 19, 2012

Teka Teki Tekuk Resepi Yang Memenangi Peraduan Air Tangan Ibu?

Terima kasih rakan blogger Ayu  yang sudi war-warkan pasal Peraduan Air Tangan Ibu anjuran Majalah Jelita.  Salah satu syaratnya kita hendaklah menghantar resepi yang bahan utamanya  1 resipi turun temurun daripada air tangan ibu atau ciptaan sendiri menggunakan kentang segar, satu akan terpilih sebagai Resipi Terbaik.
 
Pemenang yang dipilih berpeluang memasak bersama  Dr Chef Dr Shahrin (pensyarah di ukm..phd dalam bidang makanan) juga dapat hadiah istimewa dari Majalah Jelita di hadapan tetamu.
Alhamdulliah resepi akak telah di pilih sebagai pemenang daripada beratus resepi yang di hantar dan di panggil untuk menyediakan resepi tersebut dihadapan tetamu yang hadir.  

Aiyoooo malu nak pandang ke depan..tenguklah muka akak tu..masam ajer kan..sebenarnya hati dup dap dup dap....al maklumlah kali pertama kena masak depan orang ramai.
 Nasiblah Chef ini suka pot pet pot pet cam akak..akak tolong masukkan bahan-bahan ajer..Chef yang tolong bancuh
Tenguklah tangan pun sibuk gak bergerak..biasalah akak ni kalau mulut pot pet pot pet tangan tak gerak tak sah.  Tapi tak boleh gak pandang ke depan..tapi bila dah pegang mike tu..rasa glam kejap..
 Ni lah resepi yang di pilih oleh Chef sendiri..ada rasa bangga gak bila resepi yang di olah telah terpilih..best gak jika tau masak-masak sikit-sikit ni kan..rasa cam bermimpi  pun ada
 Gambar kenangan ambil hadiah..ambil gambar dari Ayu..dia pun ada buat N3 gak
Wokey...time nak teka teki tekuk..
apakah nama resepi ini?

1.  2 peneka yang tercepat dan terpantas akan memenangi wang tunai RM10.00

2. Cuma boleh teka sekali sahaja ..tiada had masa....pat pat sape cepat dia dapat...

p/s ayu dan cik lily tak leh teka yer 

13 ulasan:

  1. wah tahniah kak.. nak tanya ciklily la jawapannya

    BalasPadam
  2. ni janssons temptations tu ke..

    nak nya try nanti..!!!

    BalasPadam
  3. Tahniah. hehe :D Nampak sedap ^_^

    BalasPadam
  4. masakan ber cheese ni. cara masak tu guna mikrowave...hrmm..resepi dia nama apa ek??? cheese la kot! hahahahah

    BalasPadam
  5. tahniah kak ina!! best la kak ina slalu dpt jd pmenang mn2 program.. hehehe

    akak, adakah itu makaroni bakar? ops maen teke aje nih.. :P

    BalasPadam
  6. alaH nak teka Gak. Mr Big suruH mintak resipi dGn K ina

    BalasPadam
  7. Salam kak ina,

    Salam kenal..nak teka boleh?
    akak masak Sheperd's pie eh.

    BalasPadam
  8. boleh tak saya suh kroni join....hahahah soalan maut..hahahah

    BalasPadam
  9. K.ina.. Sy nk try teka: parmigiana kentang... Hehe

    BalasPadam
  10. lasagna kentang.. heheheh

    BalasPadam
  11. kentang anakku comel. ahaha

    BalasPadam
  12. Salam..Nk tryla..hehe
    Cutlet US Potatoes berdaging ala India.. betul x kak?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers