OOO

Isnin, Ogos 27, 2012

Gaya Tudung Raya

Setiap anak ada yang mereka sukai dan yang tidak suka termasuk dari segi gaya, makan minum, tingkah laku dan macam-macam gelagat lagi yang kadang-kadang melucukan dan kadang-kadang menyakitkan hati.  Mempunyai 5 orang anak memang macam-macam yang kena di tempuhi terutama bila anak-anak meningkat dewasa.

Masa kecil mereka tak kisah ibu dan ayah belikan apa sahaja tapi bila dah dewasa..masing-masing lebih suka pilih gaya masing-masing.  Nasib baiklah anak perempuan cuma 2 orang..taklah teruk sangat nak melayan kerenah dorang ni.
Dari segi gaya....rasanya Ira yang paling suka bergaya sebab dari kecil lagi beliau suka bervangan pakai alat make up, menari, menyanyi..Ira memang aktif masuk boria, nasyid dan aktiviti yang lain.  Nasib baiklah akak ni memang tak guna make up dari muda, kalau idak tentu dah habis di kerjakan oleh Ira.
 
Sekarang ni Ira suka pakai pashmina..pening akak tenguk cara nak memakainya..lilit sana..pin situ...macam nak terlilit leher dia...ishhh tak reti akak nak menggayakannya. Nasib baik tudung ni tak mahal..harga dalam lingkungan RM15.00-RM20.00 bergantung kepada jenis kain. Apa gaya pun tak kisahlah kan..janji tutup aurat secara sempurna udahlah.
Yana pula lebih selesa bertudung bawal...dari dulu sehingga sekarang...harga pun tak mahal..dalam lingkungan harga RM15-20 sahaja..selalunya dia minta kawan belikan di Kelantan..lagi murah dari sini.  Masih setia pada bawal lagi....tapi tak taulah nanti dah bekerja camner pula gaya tudung Yana pula.

Nasib baiklah dorang berdua ni kurang gemar bermake up...cuma pakai pencuci/toner sahaja....kalau idak tentu kami yang terpaksa berbelanja lebih.
Akak dulu memang pakai tudung bawal tapi sekarang ni lebih selesa guna tudung indon (hb dan anak-anak  yg kata camni).  Masa masuk gi jejalan di Jalan TAR..akak masuk ke Ariani..terkedu tenguk harga yang di tawarkan..mahalnya  walaupun dah di beri tawaran hebat.
Akak ada pegang satu tudung hiasan batu-batu yang berkerlipan  yang sungguh cantik...akak ingatkan dalam RM100.00 ajer.rupanya RM350...pas bagi diskaun RM270.00. Memang berkenan tapi disebabkan harganya akak terpaksa letak balik, akhirnya beli ajer tudung RM40 di kedai yang lain.  Memang semua tudung akak di bawah RM50.00 sahaja..tak berani lagi nak beli tudung harga ratusan ringgit lagi.

Setiap anak mempunyai gaya
Bermacam ragam dan rupa
Merekalah juga penghibur kita
Jagalah mereka sehingga dewasa

p/s tudung korang paling mahal berapa hinggit?

17 ulasan:

  1. raya hari tu pia pakai tudung bawal,2 hari sebelum dah siap2 gosok
    tudung bawal leceh sikit kena gosok,tapi best "dah in balik trend pakai tudung bawal"hehe

    pegi keje xkuasa,xckp mase.pakai tudung awning,sarung je

    BalasPadam
  2. tudung sy bawah rm10. hehe

    BalasPadam
  3. tak kisah tudung apa kak asalkan tutup aurat. BTW, saya pun suka pashmina. selalu kalau beli, beli kat bangsar kat pasar malam bangsar orang pakistan jual.murah RM10. saya pernah tgk tudung sama yang saya beli..kat midvalley jual RM30 and kat Hong kong jual RM40. brand sama, calour sama...

    BalasPadam
  4. tudung paling mahal saya RM60, tu pun sbb tudung raya..huhu..biasanya saya kalu boleh nak murah2 je..

    BalasPadam
  5. tak mampu la kayrul nak gayanyakan tudung mahal2 nie....beli yg murah2 jer janji lengkap bertutup semua

    selamat hari raya aidilfitri buat kak ina sekeluarga

    BalasPadam
  6. Salam Aidilfitri buat Kak Ina & family... Hehehe sampai anak2 akak panggil tudung akak tu tudung indon hehehe....
    Saya baru berhijab awal thn ni, so shawl paling mahal, hubby belikan rm90 huhuhu..

    BalasPadam
  7. pun pakai shawl je ;)
    lilit jgn smpi terbelit

    tudung paling mahal saya penah beli rm35..tudung awning.skrg lebih suka shawl n syria je.lagi murah

    BalasPadam
  8. Salam Aidil Fitri Kak Ina

    lagi mahal lagi manis si pemakai agaknya....

    BalasPadam
  9. tudung paling mhl stkat ini 65 hehe..tapi pikir2 balik nyesal pon ada sbb nak jugak merasa up to date tapi pikir2 ya Allah aku ni nak pakai tudung tak ketinggalan zaman ke tudung akhir zaman huhuhu..tobat sy kak

    BalasPadam
  10. tudung raya saya thn ni RM20 dan RM10 jer... huhu...

    BalasPadam
  11. cantek tudung lilit2 tu kalo pandai mggayakannya, lov pn minat gak tp xbleyh la plak.. -abg xkasik- lol

    lov tudung pn mcm akak jugak kak oi, dlm lingkungan 50hengget jew.. kuikuikui.. bile pakai tdung murah2 rasa mcm xbleyh pakai g mjls je tau..hahaha -xreti bsyukur la plak-

    ala paling mhl pn kan kak, tdung bwl lov yg rege 80hengget..haa tu jela.. tp skrg da xpkai bwl lg..

    tape jnji niat dihati utk mnutup aurat dgn spenuhnya itu ikhlas n lebeh mhl dari sgala harga yg ada didunia ni.. :)

    slmt ari raya kak..

    BalasPadam
  12. Salam sejahtera,

    Hehe saya tak ucap lagi selamat hari raya dan maaf zahir batin. seronok baca N3 kat sini.Tapi tiba2 terbuka balik kisah tudung N3 dr sekilas...
    terharu...saya masih dgn tudung hitam!

    BalasPadam
  13. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat Kak Ina.. Maaf zahir dan batin.

    Nur masih bertudung bawal.. kadang2 je pakai tudung ekspress..

    BalasPadam
  14. Kak Ina!!! tudung paling mahal saya pernah beli tudung raya tahun ni tapi untuk anak saya lar, tudung awning kain chiffon RM78. Saya sendiri beli kain tudung dan jahit, so kain tudung paling mahal saya pernah beli berharga RM55 semeter. Kalau tudung awning siap dgn kain yang sama saya tak tahu lah berapa harga jual nyer, RM100 kot...

    Kak Ina & family dah sihat ke?

    BalasPadam
  15. Selamat hari raya n maaf zahir batin untuk kak ina sekeluarga.

    BalasPadam
  16. tengok gaya memang IRA pandai menggayakan tudung tu... tapi YANA tetap jadi pilihan saya....hehehehe

    BalasPadam
  17. Cantik & ayu IRA ngan tudung modern print tuh... DI +dunia tudung artie natasha kota bahru pun mendapat sambutan untuk hari raya 2014 ini, dan ramai rakan niaga re-stok tudung bawal bercorak sekali. Pandai IRA padankan dengan baju tuh yer... :-)

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers