lazada

Lazada Malaysia

Ahad, Januari 27, 2013

Resepi Kari Laksa

Assalammualaikum

N3 ni akak dah siapkan sebelum gi ke Jay Bee..menghadiri majlis perkawinan sepupu di sana.
Bila nampak gambar kari laksa ni kat metro terliurlah pulak nak merasanya.  Macam sedap ajer.
 
Akak pun buat gak aa..erhmm sedap gak kari ni sebab di letakkan bungan kantan dan daun kesum..anak akak pula kata..

mak..rasa cam asam pedaslah..
Akak letak santan pekat 1/2 kg dan air pula dalam 1 1/2 atau 2 cawan (bergantung kepada kepekatan yang anda suka)
Kemudian tambah 1 bunga kantan belah 2 dan 200gm udang hidup yang di kisar bersama dengan  bahan kisar halus.  Kuah ni tak yah buat pekat sangat..lebih sedap  cair sikit.  Tapi terpulanglah pada selera masing-masing.


8 ulasan:

  1. pernah cuba kari laksa ni..
    memang sedap..
    ehehhee

    BalasPadam
  2. nanti kak ina datang terengganu boleh try laksa kuah masak. sedap jugak!

    BalasPadam
  3. nak pinjam resepi akak....
    pe kabo k ina....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sehat..ambillah..jangan tak cuba buat yer

      Padam
  4. Kari laksa ni memang sedap makan panas-panas....adui teringin jugak laksa johor makan dengan spaghetti tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak tak berapa suka makan laksa johor..walaupun hb orang sana

      Padam
  5. hai kak ina..
    boleh belajar masa resepi nanti, tq kerana berkongsi

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers