OOO

Ad

Isnin, Mei 12, 2014

Ikan Segar Di Miri

Assalammualaikum semua
Yang seronoknya duk kat Miri ni boleh makan ikan baru naik..dah tentulah segar bugar dan rasanya memang manis.
Bila nelayan turunkan ikan, peraih akan asingkan ikan ikut jenis.  
Ramai yang suka beli kat sini..harga pula ikut jenis ikan.
Ikan mayong@duri ..tak tau ikan apa sebelah kanan
Banyak ikan pelik pelik tapi akak tek beli sebab tak tau nak masak apa..akak terus ambik ikan terubuk segar ni..satu buat bakar, satu lagi buat masak asam
Ikan kelapak  orang sini panggil..kat sana 
akak tak tau apa namanya.  
Tapi bukan selalu ada jual ikan kat sini..ikut nasib. Ikan ni akak jumpa di Bekenu

yang ni ikan sungai


15 ulasan:

  1. SA plak duk kat Seremban, mencari ikan segar nun di Pengkalan balak sana...kesian kan....x pun pi pasar parit raja muar....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mak oii jauh bebeno cari ikan segar amanda

      Padam
  2. yang sebelah kanan tu nama dia ikan kacang... itu yang saya tau laaa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih bannister road.masak apa yang sedap agaknya ikan kacang tu yer

      Padam
    2. goreng saja pun sedap, masak kari dan lemak cili api, kalau masak resepi lain macam tak kena pulak....

      Padam
  3. wahhh.. ni area bekenu kat mane kak ina?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taklah Iz Salim ni kat muara di bandar miri

      Padam
  4. seblh knn tu ikn titir. .sy pn x prna bli..d kk ikn ni murah..lg bsr dr tu pn ada..besa d goreng or msk apa2 pn ok..ikn kelapa tu sdp..d msk rebus@singgang..isi nya lmbut..goreng pn sedap..ikn mayung x prna bli pn..geli tengok rupa ikn tu..mcm ikn sungai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. oo kamu kat kk ek. Selalu ikan kelapa akak goreng ajer tak pernah lagi rebus@singgang. Nanti boleh buatlah. Ikan mayong pun akak tak makan tapi oleh sebab hb makan akak beli ajerlah. Ikan titir banyak kan sini kan..

      Padam
  5. Ikan yang atas tu bukan ikan Baracuda ke apa ke..Ye la,lain tempat,lain panggilnya kan...Tapi yang nampak best tu ikan sungai yag bawah tu..Ada orang panggil ikan Ubi, Ikan Hantu.Ada yang panggpanggil "Haruan Bodoh"...Bodoh2 haruan tu mahal tu kat tempat saya...hehehe

    BalasPadam
  6. Thanks for the info.. nampak segar juga ikan dalam gambar itu..

    BalasPadam
  7. Ikan segar kalau dimasak tentu sedap.

    BalasPadam
  8. uishh... bestnye tengok ikan2 fresh... dengan kak ina pandai masak nya, mesti sedap sangatt.. best best..!

    BalasPadam
  9. Untung la ikan segar2 .. yang last sekali tu ikan ketutu.. memang sedap buat stim huhuu :D

    http://timetravelafif.blogspot.com/2014/05/sehari-di-kawasan-pendalaman-termeloh.html

    BalasPadam
  10. SubhanALLAH

    rare ikan dia

    tak penah tengok yg macam ikan tman tapi kurus tu

    tapi seronoknya dapat ikan fresh

    tengok mata ikan tu jernih sungguh

    sorga sungguh sapa dapat makan ikan fresh ni


    *Cik Sal*

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers